تحولات جنگ غزه در ۲۲۴ مین روز/ بیش از ۱۰۰ دانشمند و پژوهشگر فلسطینی شهید شده‌اند

تحولات جنگ غزه در ۲۲۴ مین روز/ بیش از ۱۰۰ دانشمند و پژوهشگر فلسطینی شهید شده‌اند
جمعه 28 ارديبهشت 1403 - 07:44

نیروهای اشغالگر صهیونیستی برای دویست و بیست و چهارمین روز متوالی با انجام ده‌ها حمله هوایی و توپخانه و کشتار غیرنظامیان به جنایت نسل‌کشی در باریکه غزه ادامه دادند. با محاصره و آواره شدن بیش از ۹۵ درصد از جمعیت. وضعیت انسانی در باریکه غزه فاجعه‌بار شده است.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش العالم، جنگنده‌های رژیم اشغالگر، امروز- جمعه- به حملات و بمباران شدید خود به مناطق مختلف باریکه غزه ادامه دادند و با هدف قراردادن منازل، تجمعات آوارگان و خیابان‌ها، ده‌ها شهید و مجروح برجای گذاشتند.

نیروهای اشغالگر همچنان به تهاجم زمینی خود به محله‌های بزرگ در رفح، جبالیا و دیگر مناطق شمال غزه ادامه می‌دهند.

جنگنده‌های اشغالگر با حمله به رفح، خانه‌ای را در جبالیا بمباران کردند و همچنین حمله جدیدی به اردوگاه "النصیرات" انجام دادند.

هواپیماهای اشغالگر بعد از نیمه‌شب مدرسه "الجوونی" در اردوگاه النصیرات را بمباران کردند که در نتیجه آن ۴ شهروند شهید و ده‌ها آواره زخمی شدند. این هواپیماها منزلی متعلق به خانواده "الطالبانی" در اردوگاه آوارگان الشاطی در غرب شهر غزه را نیز بمباران کردند.

ترور بیش از ۱۰۰ دانشمند و پژوهشگر فلسطینی

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه با انتشار بیانیه‌ای از ترور و شهادت بیش از ۱۰۰ دانشمند، استاد دانشگاه و پژوهشگر در جریان جنگ نسل‌کشی علیه نوار غزه از ۸ ماه پیش خبر داد.

این دفتر تاکید کرد که هدف رژیم صهیونیستی از ترور دانشمندان و پژوهشگران نوار غزه در کنار بمباران و تخریب کامل بیش از ۱۰۳ دانشگاه و مدرسه و تخریب جزئی ۳۱۱ دانشگاه و مدرسه دیگر، نابودی کامل بخش آموزش فلسطین است.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه ضمن محکوم کردن جنایت ترور این تعداد از دانشمندان و اساتید فلسطینی و همچنین بمباران هدفمند نهادهای آموزشی، از همه دانشگاه‌ها و نهادهای آموزشی در سطح جهان خواست که این جنایت هولناک را محکوم کنند.

تعداد شهدای خبرنگار در غزه به ۱۴۷ نفر رسید

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه از شهادت و ترور ۴ خبرنگار دیگر در نوار غزه و افزایش آمار شهدای خبرنگار در طول این ۸ ماه جنگ نسل‌کشی علیه این منطقه به ۱۴۷ نفر خبر داد.


گزارش لحظه به لحظه:

20:18 | حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به یک خودرو در مرز لبنان و سوریه

منابع رسانه‌ای عصر امروز از حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به یک خودرو در مرز لبنان و سوریه، و شهادت یکی از رهبران حماس در جریان این حمله خبر دادند.

خبرگزاری "سما" در این‌باره گزارش داد که یک پهپاد ارتش رژیم صهیونیستی خودرویی را در جاده میان "راشیا" و "المصنع" در مرز لبنان و سوریه هدف قرار داد. منابع لبنانی اعلام کردند که این حمله یک شهید و یک مجروح برجای گذاشته است. (جزئیات بیشتر)

19:50 | سخنگوی القسام:

دشمن تصور می‌کرد کار ساده‌ای را در رفح و جبالیا دارد اما مقاومت درس سختی به آن داد.

در ۱۰ روز در میادین نبرد غزه ۱۰۰ زره‌پوش دشمن اسرائیلی را هدف قرار دادیم.

دشمن تنها به بخشی از تلفات خود اعتراف می‌کند، اما چیزی که ما مشاهده می‌کنیم، بسیار بیشتر است. آماده هستیم به نبرد تا هر زمانی که طول بکشد، ادامه دهیم. (جزئیات بیشتر)

19:32 | خشم تل‌آویو از محموله تسلیحاتی جدید آمریکا

رسانه‌های عبری خبر دادند محموله دیگری از مهمات آمریکایی امروز وارد فلسطین اشغالی شده ولی به دلیل تصمیم دولت واشنگتن مبنی بر توقف صادرات برخی بمب‌ها، این محموله تسلیحاتی با آنچه تل‌آویو درخواست کرده بود، متفاوت است. (جزئیات بیشتر)

17:35 | اعتراضی کم‌سابقه در جلسه دادگاه لاهه: صدای حامی فلسطین، وکیل صهیونیست را خفه کرد

اعتراضی نادر در جلسه دادگاه بین‌المللی دادگستری در شهر لاهه منجر به قطع موقت جلسه دادرسی درباره پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی به اتهام نسل‌کشی در غزه شد.

فیلم

17:21 | سقوط بمب نیم‌تُنی در منطقه‌ای صهیونیست‌نشین در غلاف غزه

رسانه‌های عبری‌زبان، امروز از پرتاب یک بمب نیم‌تنی روی یک شهرک صهیونیست‌نشین در منطقه موسوم به غلاف غزه خبر دادند. (جزئیات بیشتر)

17:06 | زندگی روی آوارها...

مردمانی که ریشه مقاومت در برابر رژیم اشغالگر را سبز نگه داشته‌اند.

فیلم

16:29 | ادعای رژیم صهیونیستی: جنگ غزه، تراژدیک است نه نسل‌کشی!

معاون دادستان رژیم صهیونیستی در امور حقوق بین‌الملل در جلسه دادگاه بین‌المللی دادگستری ادعا کرد که پرونده مطرح شده توسط آفریقای جنوبی علیه این رژیم به طور کامل از شرایط فعلی و واقعیت دور است. (جزئیات بیشتر)

16:25 | قطع خط امدادرسانی ارتش اشغالگر در شرق جبالیا

گردان‌های القسام، امروز از قطع خط تدارکاتی ارتش اشغالگر در شرق اردوگاه جبالیا در شمال باریکه غزه پس از هدف قرار دادن یک نفربر خبر دادند.

گردان‌های القسام- شاخه نظامی جنبش مقاومت فلسطین( حماس)- امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد مبارزان این گردان‌ها پس از هدف قرار دادن یک نفربر ارتش اشغالگر با موشک "یاسین 105"، خطوط امدارسانی آن را در اردوگاه جبالیا در شمال باریکه غزه قطع کردند. (جزئیات بیشتر)

15:29 | شمال اراضی اشغالی آماج حملات حزب الله

رسانه‌های عبری از شلیک ده‌ها موشک از جنوب لبنان به مناطق الجلیل و جولان اشغالی خبر دادند.

رسانه‌های عبری اعلام کردند امروز- جمعه- ۸۰ موشک از جنوب لبنان به سمت الجلیل و جولان اشغالی شلیک شد.

15:16 | درگیری شدید مبارزان مقاومت با نظامیان اشغالگر در "جبالیا"

نبردهای شدید بین مقاومت فلسطین و نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی در اردوگاه جبالیا در شمال باریکه غزه همچنان ادامه دارد.

مقاومت از هدف قرار دادن نظامیان و خودروهای آنان در شرق اردوگاه و همچنین شرق شهر رفح در جنوب باریکه غزه خبر داد. (جزئیات بیشتر)

14:42 | دیدار وزیر خارجه امارات با عضو کنست رژیم اسرائیل با محوریت غزه

وزیر امور خارجه امارات، با عضو عربی کنست( پارلمان) رژیم صهیونیستی دیدار و درباره تحولات مربوط به غزه گفت‌وگو کرد. (جزئیات بیشتر)

14:18 | اسپانیا از پهلوگیری کشتی عازم فلسطین اشغالی جلوگیری کرد

اسپانیا از پهلوگیری کشتی حامل سلاح که عازم سرزمین‌های اشغالی بود، جلوگیری کرد. (جزئیات بیشتر)

14:13 | خودزنی صهیونیست‌ها ادامه دارد؛ حمله شهرک‌نشینان صهیونیست به یک کامیون رژیم اشغالگر در کرانه باختری

آنها (شهرک‌نشینان) فکر می کردند که این کامیون، حامل کمک‌های انسان دوستانه برای مردم غزه است و به آن حمله و راننده آن را زخمی کردند.

فیلم

14:03 | حمله قسام به مواضع صهیونیستی در شرق جبالیا

گردان‌های قسام طی بیانیه‌ای اعلام کرد که رزمندگانش با هدف قرار دادن یک نفربر با راکت یاسین 105 و حمله سنگین به نظامیان صهیونیست با تیربار BKC، آن‌ها را به هلاکت رسانده است و برخی هم زخمی شدند.

قسام همچنین تاکید کرد که در نتیجه این عملیات، خطوط امداد نیروهای رژیم اشغالگر قطع و آنها مجبور شد چند بار این خطوط را تغییر دهند.

12:39 | تازه‌ترین آمار شهدای غزه

وزارت بهداشت در غزه اعلام کرد: آمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به غزه از 7 اکتبر به 35303 شهید و 79261 مجروح رسیده است.

رژیم صهیونیستی طی 24 ساعت گذشته 4 مورد جنایت علیه مردم غزه مرتکب شده است که در آن، 31 نفر به شهادت رسیده و 56 نفر مجروح شده‌اند.

12:23 | گزارش خبرنگار العالم از آخرین حوادث کرانه باختری

خبرنگار العالم در کرانه باختری از شهادت یک فلسطینی در شرق طولکرم بر اثر اصابت گلوله نظامیان صهیونیستی خبر داد. (جزئیات بیشتر)

12:14 | شلیک مستقیم جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مردمِ غزه در حاشیه دریا

فیلم

11:14 | گردان‌های قدس صحنه‌هایی از هدف قراردادن سربازان و تجهیزات نظامی رژیم اشغالگر را که در حال نفوذ به شرق رفح بودند، منتشر کرد

فیلم

10:41 | حمله جنگنده‌های صهیونیستی به جنوب لبنان

منابع خبری: نیروهای اشغالگر شهر صیدا در جنوب لبنان را هدف قرار دادند.

فیلم

10:18 | چند تُن زباله در میان چادرهای آوارگان در خان‌یونسِ غزه!

به دلیل تداوم تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه، چند تُن زباله در محل اسکان آوارگان انباشته شده که یک فاجعه زیست محیطی را رقم زده و عامل شیوع بیماری‌های همه گیر است.

فیلم

09:54 | دفتر اطلاع رسانی دولتی در غزه از شهادت 4 خبرنگار دیگر خبر داد

با شهادت این خبرنگاران شمار شهدای رسانه در غزه از آغاز جنگ (7 اکتبر) تاکنون به 147 نفر افزایش یافت.

09:52 | حزب‌الله فیلم حمله به پایگاه "المطله" را منتشر کرد

حزب‌الله لبنان صحنه‌هایی را از عملیات هدف قرار دادن پایگاه "المطله" در شمال سرزمین‌های اشغالی با پهپاد هجومی مسلح به موشک‌های S5 منتشر کرد. (جزئیات بیشتر)

فیلم

09:44 | دبیرکل حزب‌الله عراق: از هیچ تلاشی برای یاری فلسطین دریغ نخواهیم کرد

دبیرکل گردان‌های حزب‌الله عراق در تماس تلفنی با رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس: به شما وعده می‌دهیم که مقاومت اسلامی [عراق] از هیچ تلاشی با جان و مال خود برای یاری برادران‌مان در فلسطین دریغ نخواهد کرد. (جزئیات بیشتر)

09:39 | قسام نظامیان صهیونیست را در رفح بمباران کرد

گردان‌های قسام: نیروهای دشمن صهیونیستی را در داخل گذرگاه زمینی رفح بمباران کردیم.

08:42 | حمله مقاومت لبنان به پایگاه نظامیان صهیونیست

مقاومت اسلامی لبنان از حمله (امروز جمعه) به پایگاه نظامیان رژیم اشغالگر در اطراف شهر قانا خبرداد.

در این حمله تعدادی از نظامیان صهیونیست کشته و زخمی شدند.

08:30 | نتانیاهو مضطرب و نگران از کشته شدن سربازان اشغالگر

به دنبال کشته شدن 5 سرباز ارتش اشغالگر در شلیک خودی، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل از مناطق جنگی بازدید و با نظامیان گفت‌وگو کرد. (جزئیات بیشتر)

08:06 | اعراب مشارکت در کنترل "غزه پس از جنگ" را مشروط کرده‌اند

واشنگتن می‌خواهد کشورهای عربی پس از جنگ در کنترل غزه حضور داشته باشند و تا وقتی یک نهاد فلسطینی روی کار بیاید، رشته امور را در دست بگیرند. (جزئیات بیشتر)

07:56 | تظاهرات در دانشگاه‌های لیبی در حمایت از غزه

07:32 | ویدیویی از پیکر شهدا در خیابان‌های اردوگاه جبالیا که توسط نیروهای رژیم اشغالگر صهیونیستی به شهادت رسیدند

فیلم

03:40 | تصویب طرح ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی در مجلس نمایندگان آمریکا

مجلس نمایندگان آمریکا پنجشنبه شب مصوبه‌ای را تصویب کرد تا جو بایدن رئیس جمهوری این کشور را برای ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی تحت فشار قرار دهد. (جزئیات بیشتر)

01:24 | لاپید: کابینه نتانیاهو کنترل اوضاع را از دست داده است

رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی ضمن انتقاد از عملکرد کابینه نتانیاهو در مدیریت جنگ غزه و کشته شدن شمار زیادی از نظامیان ارتش گفت: کابینه نتانیاهو کنترل اوضاع را از دست داده است. (جزئیات بیشتر)

01:06 | برای نخستین بار؛ شلیک موشک هوا به زمین توسط حزب‌الله| مقاومت لبنان از موشک S5 رونمایی کرد

فیلم

00:39 | حماس: 70 درصد اسرای صهیونیست کشته شدند

رئیس دفتر روابط اسلامی و عربی حماس گفت: دشمن صهیونیست می‌خواهد اسرای خود را با زور نظامی آزاد کند، اما در بمباران‌ها باعث کشته شدن 70 درصد آنها شده است. (جزئیات بیشتر)


در حال تکمیل ...

پربیننده ترین خبرها