تحلیلگر عرب: مقاومت فلسطین با قدرت بیشتری از گذشته با دشمن روبرو خواهد شد+ فیلم

شنبه 29 ارديبهشت 1403 - 13:44

یک تحلیلگر عرب گفت: ابوعبیده سخنگوی گردان های القسام طی سخنانی تأکید کرده است که جنگ مقاومت با دشمن صهیونیستی با قدرت بیشتری نسبت به قبل ادامه خواهد داشت.

العالم فلسطین

عامر خلیل کارشناس عرب و تحلیگر مسایل فلسطین در گفت و گو با برنامه "مع الحدث" شبکه خبری العالم اظهار داشت: سخنان فریبنده آمریکا درباره در رژیم اشغالگر در اصل برای بهبود فرصت های جو بایدن برای انتخابات ریاست جمهوری در سطح داخلی آمریکاست.

وی با اشاره به اینکه سخنان ابوعبیده از اعتماد به نفس مقاومت حمایت دارد و این که اتاق فرماندهی و کنترل مقاومت به خوبی کار می کند و نه تنها صحنه نظامی بلکه صحنه سیاسی مقاومت نیز فعال است و پیام های سیاسی خود را همواره به دشمن ارسال می کند.

وی تاکید کرد: اگر دشمن بر سر تسلیم شدن مردم فلسطین و مقاومت آنها شرط بندی کند، ناامید خواهد شد.

خلیل درباره اظهارات و تهدیدات آمریکا علیه رژیم اشغالگر و سخنان بایدن در خصوص تعلیق ارسال تسلیحات به این رژیم گفت: به نظر من موضع ظاهری آمریکا تاثیر قابل توجهی بر رژیم رفتار اشغالگر اسرائیل ندارد، بلکه حتی بایدن از موضع کلامی و فریبنده خود علیه این رژیم آشکارا عقب نشینی کرد.

وی افزود: فکر نمی‌کنم آمریکا مواضع محکم‌ عملی در قبال رژیم اشغالگر اسرائیل در موضوع رفح اتخاذ کند، به‌ویژه که فرایند انتخابات آمریکا به‌طور جدی آغاز شده است و بایدن نمی‌تواند خطر سیاسی درافتادن با رژیم اسرائیل را که هم پیمان استراتژیک مهم واشنگتن است، به جان خود بخرد.

این کارشناس عرب و تحلیگر مسایل فلسطین گفت: تمام اظهارات مقامات مختلف آمریکا، چه از سوی سالیوان، چه بلینکن یا بایدن، اساساً با هدف بهبود وجهه سیاسی بایدن و شانس بیشتر وی برای کسب رای در سطح داخلی است.

پربیننده ترین خبرها