بازرسان سازمان ملل خواستار ورود نامحدود به میانمار شدند

بازرسان سازمان ملل خواستار ورود نامحدود به میانمار شدند
سه شنبه 28 شهريور 1396 - 14:27

بازرسان سازمان ملل بار دیگر خواستار حق ورود کامل و بدون هرگونه قید و شرط به میانمار شدند.

العالمآسیا

به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ مقامات حقوق بشر سازمان ملل روز سه‌شنبه اعلام کردند برای بررسی بحران جاری و جدی میانمار باید به این کشور دسترسی کامل و بی‌قید و شرطی داشته باشند؛ اما دولت بار دیگر از تأیید این تحقیق و تفحص سر باز زده است.

مسئول ارشد تیم حقیقت‌یاب سازمان ملل در این خصوص به شورای حقوق بشر گفت: "مهم است که بتوانیم با چشمان خودمان از اماکن وقوع این خشونت‌های ادعایی دیدن کنیم."

وی افزود: "یک بحران حقوق بشری بسیار جدی در جریان است که به توجه فوری نیازمند است."

شورای حقوق بشر در ماه مارس تیم حقیقت‌یابی را برای بررسی موارد بروز خشونت در میانمار تشکیل داد و تمرکز اعضای آن نیز خشونت‌های اعمال‌شده بر ضد مسلمانان روهینگیا در ایالت راخین بوده است.

آنگ سان سو چی، رهبر میانمار این تحقیق و تفحص سازمان ملل را بارها محکوم کرده و گفته است دولت وی به اعضای این تیم کمکی نخواهد کرد. وی روز سه‌شنبه برای آرام کردن جامعه جهانی از ناظران خارجی خواست به این کشور سفر کنند. اما چندین ساعت پس از آن سخنرانی، «تین لین،» سفیر میانمار در سازمان ملل موضع دولت خود را برای عدم همکاری با تیم حقیقت‌یاب سازمان ملل بار دیگر تکرار کرد.

 

کلیدواژه‌ها: شورای حقوق بشر، آنگ سان سو چی، رهبر میانمار، خشونت‌های میانمار، مسلمانان روهینگیا، ایالت راخین، درخواست سازمان ملل

پربیننده ترین خبرها