ترامپ: از قرارداد بوئینگ به خاطر ایجاد اشتغال خوشم می آید

ترامپ: از قرارداد بوئینگ به خاطر ایجاد اشتغال خوشم می آید
سه شنبه 23 آبان 1396 - 16:11

رئیس جمهور آمریکا گفت دلیل اینکه من از سفارش بوئینگ خوشم آمد این است که شغل برای غیر آمریکایی به وجود نمی آورد بلکه برای آمریکا شغل ایجاد می کند.

العالم - آمریکا

صدا وسیما -- رئیس جمهور آمریکا گفت سفر «فوق العاده» موفقیت آمیزی به آسیا داشته است.

دونالد ترامپ  در آخرین روز از سفر 12 روزه خود به آسیا گفت: «ما سفر فوق العاده موفقیت آمیزی داشتیم.»

وی در جمع خبرنگاران گفت: «کار بسیار زیادی در زمینه تجارت انجام شد و ما معاملاتی به ارزش دست کم 300 میلیارد دلار داشتیم، اما من فکر می کنم ظرف مدت کوتاهی، این میزان به سه برابر افزایش یابد. من فکر می کنم ما به شکل مناسبی توضیح دادیم که آمریکا برای تجارت دو طرفه آماده است، زیرا در دولت های گذشته - همانطور که من در چین به صورت شفاف و آشکار گفتم - آمریکا مورد استفاده یک طرفه قرار گرفته است. دولت های گذشته دست بده داشته اند و در عوض چیزی دریافت نمی کردند. بنابراین ما خواستار تجارت منصفانه هستیم؛ ما تجارت دو طرفه می خواهیم.»

ترامپ در ادامه گفت: «ویتنام سفارش دست کم 12 میلیارد دلار هواپیمای بوئینگ کرده است و من فکر می کنم آنها در گذشته مسیر متفاوتی را طی می کردند. اما حالا آنها مسیر سفارش کالا از ما را در پیش گرفته اند.

دلیل اینکه من از سفارش بوئینگ خوشم آمد این است که به معنای شغل در آمریکاست. شغل برای غیر آمریکایی به وجود نمی آورد بلکه برای آمریکا شغل ایجاد می کند.»

رئیس جمهور آمریکا افزود: «همانطور که می دانید ما مشکلات زیادی با فیلیپین داشتیم. رابطه دولت گذشته با این کشور وحشتناک بود. من از واژه «وحشتناک» استفاده می کنم و این واژه هم برای روابط بد دو کشور کم است.»

ترامپ گفت: «اکنون رابطه ما با فیلیپین مستحکم است و این موضوع واقعا مهم است، و در اینجا بیشتر منظور روابط تجاری است تا اهداف نظامی. فیلیپین یک منطقه راهبردی است، راهبردی ترین منطقه.‌ اگر شما به این کشور نگاه کنید از منظر نظامی منطقه بسیار مهمی است. بنابراین بسیار مهم است که ما با فیلیپین کنار بیاییم و این کار را هم خواهیم کرد. ما رابطه بسیار خوبی داریم.»

پربیننده ترین خبرها