نتانیاهو: شاید به تنهایی علیه ایران اقدام کنیم!

نتانیاهو: شاید به تنهایی علیه ایران اقدام کنیم!
چهارشنبه 24 آبان 1396 - 11:12

نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت ایران جایی در سوریه نخواهد داشت که از آن، به اسرائیل حمله کند، اگر چاره ای نداشته باشیم به تنهایی علیه ایران اقدام می کنیم.

العالم - ایران / سیاسی

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست نوشت: نتانیاهو در مجمع عمومی فدراسیون یهودیان شمال آمریکا قول داد ایران جایی در سوریه نخواهد داشت که از آن، به اسرائیل حمله کند.

ارتباط ویدئویی نتانیاهو با سران یهودی آمریکا و اظهاراتش چند ساعت پس از اظهارات شفاف روسیه بیان شد. 

نتانیاهو خطاب به حاضران در مجمع عمومی فدراسیون یهودیان در شمال آمریکا در لس آنجلس گفت: « ایران قصد تقویت موضع نظامی خود را در سوریه دارد. آنها می خواهند حضور نظامی دریایی، زمینی و هوایی دائمی در این کشور داشته باشند و نیت علنی شان استفاده از سوریه به عنوان پایگاهی برای ویران کردن اسرائیل است. ما با این اقدام موافقت نمی کنیم. من خیلی روشن گفته ام اسرائیل برای متوقف کردن این روند، تلاش می کند.»

نخست وزیر اسرائیل تاکید کرد:« ما همگی باید باهم برای توقف تجاوزات ایران و تلاش این کشور برای دستیابی به سلاح هسته ای تلاش کنیم. اگر ما همه باهم باشیم به این اهداف دست می یابیم اما اگر ما مجبور باشیم به تنهایی در برابر این تحولات می ایستیم. ایران به سلاح هسته ای دست نمی یابد. این کشور ، سوریه را به پایگاهی نظامی علیه اسرائیل تبدیل نخواهد کرد.»

نخست وزیر اسرائیل با تاکید بر نارضایتی اسرائیل از توافق هسته ای ایران گفت:« ما باید اطمینان حاصل کنیم ایران هرگز به سلاح هسته ای دست نمی یابد. این خلاصه کلام و مهمترین آن است. توافق هسته ای ، این هدف را محقق نمی کند. درست برعکس، بعد از یک دهه، این توافق، به ایران امکان تولید صدها سلاح هسته ای را در مدت زمانی کوتاه می دهد چرا که این توافق همه محدودیت ها بر ظرفیت غنی سازی ایران را لغو می کند. آنها می توانند صدها هزار سانتریفوژ داشته باشند و برنامه ریزی برای آن نیز دارند.»

در ادامه گزارش جروزالم پست آمده است:

اسرائیل و آمریکا معتقدند برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) با هدف محدود کردن ظرفیت هسته ای ایران خطرناک است چرا که امکان دستیابی تهران را برای تولید سلاح هسته ای بازمی گذارد.

اما برخلاف آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، آلمان و فرانسه که دیگر امضا کنندگان این توافق هستند تمایلی به تغییر این سند ندارند.

نتانیاهو می گوید: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا فرصتی را برای پنج قدرت دیگر جهان برای رفع عیوب این سند ایجاد کرده است.
وی افزود:« شما باید این توافق را اصلاح کنید یا آن را کنار بگذارید.»

نتانیاهو گفته بود پیشتر رهبران جهان را به اقدام برای اصلاح این سند ترغیب کرده است.

نخست وزیر اسرائیل در ادامه اظهاراتش افزود: « ایران به خاطر ایدئولوژی متعصبانه اش برای فتح جهان، قدرت فزاینده اش و تعهد بی وقفه برای نابودی اسرائیل و تجاوزات تغییر ناپذیرش، کشوری خطرناک است. ایران مناقشه را در سراسر خاورمیانه در یمن، عراق، سوریه و لبنان گسترش داده است. ما در درک تهدید ایران در خاورمیانه تنها نیستیم. کشورهای عربی مهم از جمله عربستان سعودی نیز اوضاع را دقیقا همین گونه می بینند. آنها حق دارند.»

خبرگزاری صدا و سیما

پربیننده ترین خبرها