برخلاف پیش‌بینی‌ها..

موگابه استعفایش را اعلام نکرد!

موگابه استعفایش را اعلام نکرد!
دوشنبه 29 آبان 1396 - 00:19

رابرت موگابه، رئیس جمهور زیمبابوه یکشنبه شب در سخنرانی خود خطاب به مردم کشورش که از شبکه های مختلف بین المللی نیز پخش می شد، برخلاف انتظار عمومی استعفای خود را اعلام نکرد.

العالم - آفریقا

به گزارش بی بی سی، موگابه گفت: من موضوعاتی را که به اطلاع من رساندند، می پذیرم و باور دارم که اینها را با روحیه صداقت و ناشی از نگرانی های عمده میهن پرستانه درباره ثبات کشور و رفاه مردممان طرح کردند. در حالی که برای شما سخنرانی می کنم، از همه این نگرانی ها که همه شما به عنوان شهروندان این کشور دارید، اطلاع دارم. دیدار امروز با فرماندهان نیروهای مسلح بر لزوم اقدام جمعی برای شروع فرایندی تاکید دارد که باعث بازگشت کشورمان به وضعیت عادی می شود. از این رو، همه مردم ما می توانند بدون هیچ مانعی و در وضعیت امنیتی و آرامش کامل به کارهای خود بپردازند و این اطمینان را داشته باشند که قانون مانند گذشته حاکمیت دارد و در آینده نیز همینطور خواهد بود.

وی با اشاره به لزوم حفظ آرامش گفت: هر گونه رنج و درخواست را نیز باید به صورت آشتی جویانه مطرح کنیم و خودمان اختلافاتمان را با خویشتنداری، نظم و حفظ حرمت حل و فصل کنیم.

موگابه با اشاره به اینکه عملیات انجام شده چالشی برای اختیارات وی نبود، گفت: برای من جای خرسندی است که بعد از این مدت کوتاه، هنوز اصول و ستون های کشور همچنان سرجای خود باقی و فعال است. در میان مسائلی که در بحث های ما مطرح شدند، مسائل اقتصادی نیز مطرح بودند که همگی می دانیم که با دشواری روبروست.

موگابه با ستایش از مردم کشورش گفت: مقاومت سنت جمعی ماست که باید اصل همیشگی در طول همه نسل ها باشد. من نیز از رویه هایی که در حزب زانو-پی. اف وجود دارد آگاه هستم. در واقع باید اصول و رهبران قدیمی از روی کار آمدن قوانین و رهبران جوان استقبال کنند و همه این مسائل در نشست بعدی حزب بررسی خواهد شد و نقشه راه روشنی برای حذف هایی که تاثیر منفی بر حزب ما داشت، ارائه می گردد.

موگابه گفت: باید در پایان بگویم که از بسیاری از تحولات که در حزب روی داده است آگاهی دارم و با توجه به کوتاهی هایی که در گذشته وجود داشت، چنین رویدادهایی کاملا قابل درک هستند. نمی توان با تلخی و تلافی جویی کار را دنبال کرد زیرا نه به سود اعضای حزب و نه به سود مردم زیمبابوه است. باید بیاموزیم که ببخشیم و تفاوت ها را با حس دوستی زیمبابوه ای حل وفصل کنیم. من اطمینان دارم که از امشب، همه مردم ما از هر سطحی بار دیگر در حالی که فصل بارندگی و کشاورزی جدید در راه است، عزم خود را جزم می کند. بار دیگر همه به پیش می رویم.

گفتنی است بعد از اظهارات موگابه، هم حزبی های وی تا ظهر فردا به وی فرصت دادند تا استعفای خود را اعلام کند و در غیر این صورت، با اتکا به روند استیضاح وی را از کار برکنار می کنند.

گفته می شود روند استیضاح از هم اکنون نیز شروع شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها