سفر حریری به مصر و کویت در هاله‌ای از ابهام

سفر حریری به مصر و کویت در هاله‌ای از ابهام
دوشنبه 29 آبان 1396 - 10:37

در حالی که گزارش شده سعدی حریری قرار است فردا (سه‌شنبه) عازم مصر شود و با عبدالفتاح سیسی دیدار کند، ریاست‌جمهوری مصر این خبر را تکذیب کرد. در عین حال سفر حریری به کویت نیز منتفی است.

العالم - لبنان

 سعد حریری نخست وزیر مستعفی لبنان شب گذشته توییت کرد که سه‌شنبه برای دیدار با رئیس‌جمهوری مصر و دوستش یعنی عبدالفتاح سیسی به مصر می‌رود.

دفتر اطلاع‌رسانی حریری نیز تاکید کرده که حریری سه‌شنبه به مصر می‌رود.

یک منبع نزدیک به سعد حریری نیز به خبرگزاری فرانسه گفت: هدف از این سفر تکمیل رایزنی‌های بین‌المللی و عربی درباره لبنان است.

این منبع افزود، بعد از قاهره حریری به بیروت می‌رود تا ابهامات استعفایش را که چهارم نوامبر آن را از ریاض اعلام کرد، رفع کند.

اما بسام راضی، سخنگوی ریاست جمهوری مصر اعلام کرد، آنچه در رسانه‌ها و برخی سایت‌های خبری مبنی بر سفر سعد حریری به قاهره منتشر شده، عاری از صحت است، به خصوص که سیسی امروز به قبرس می‌رود.

به گفته این سخنگو، سیسی امروز سفر دو روزه‌ای را به قبرس آغاز می‌کند به طوریکه روز سه‌شنبه در اجلاس سران مصر، یونان و قبرس حضور خواهد داشت.

او در این سفر مذاکراتی با نیکوس آناستاسیادس، همتای قبرسی خود و الکسی سیپراس،‌ نخست وزیر یونان خواهد داشت.

سخنگوی ریاست‌جمهوری مصر  تاکید کرد، حریری هر وقت به مصر بیاید مورد استقبال ماست. اما فعلا زمانی برای این سفر تعیین نشده است.

این در حالی است که وزارت خارجه کویت نیز اعلام کرد، سفر حریری به کویت صحت ندارد.

المیادین نیز گزارش داد،‌ حریری بعد از بازگشت به بیروت، لبنان را خیلی زود ترک نخواهد کرد.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها