سخنگوی دولت ترکیه:

پرونده قضایی «رضا ضراب» اقدامی سیاسی و توطئه ای علیه ترکیه است

پرونده قضایی «رضا ضراب» اقدامی سیاسی و توطئه ای علیه ترکیه است
دوشنبه 29 آبان 1396 - 22:56

بکیر بوزداغ معاون نخست وزیر و سخنگوی دولت ترکیه گفت: روابط اقتصادی آنکارا و تهران مطابق قوانین بین المللی صورت گرفته است و ما مبادلات تجاری خود با ایران را مطابق قانون و با نظارت دقیق انجام می دهیم.

العالم - ترکیه

ایرنا -- بوزداغ روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگاران با بیان این که پرونده سازی آمریکا علیه اتباع و مدیران بانکی ترکیه به اتهام همکاری اقتصادی با ایران اقدامی سیاسی است، افزود: ترکیه ضمن احترام به قوانین بین المللی، مبادلات تجاری خود را مطابق قانون انجام می دهد.

وی با اشاره به پیگیری روند قضایی رضا ضراب تاجر ایرانی تبار ترکیه در آمریکا بیان کرد: بدون تردید پرونده قضایی وی مبنای حقوقی ندارد و اقدامی سیاسی و توطئه ای علیه ترکیه است.

وی بیان کرد: دادستان های آمریکا آشکارا به متهمان این پرونده فشار می‌آورند.

خبرگزاری آناتولی همچنین اعلام کرد که جلسه دادگاه رضا ضراب تاجر ترکیه‌ای و محمد هاکان آتیلا معاون سابق حالک بانک ترکیه که قرار بود 27 نوامبر(6 آذرماه) برگزار شود، به تعویق افتاده و چهارم ماه دسامبر(13 آذرماه) برگزار می شود.

بنا به اعلام این رسانه، در حالی که امروز هاکان آتیلا و وکلای وی در جلسه انتخاب اعضای هیات منصفه حاضر بودند، رضا ضراب در این جلسه حضور نداشت و اعلام وضعیت و مکان جدید نگهداری و بازداشت او طی روزهای گذشته از جمله مطالبات وزارت امور خارجه از دولت آمریکا بود.

بوزداغ همچنین در این جلسه با اشاره به اقدام توهین آمیز در رزمایش ناتو در نروژ با سیبل قرار دادن عکس آتاتورک و عکس اردوغان روسای جمهوری اسبق و کنونی ترکیه در میدان تیراندازی، این اقدام را یک رسوایی در تاریخ ناتو و غیرقابل تحمل خواند.

وی تاکید کرد: این رسوایی نباید به دست فراموشی سپرده شود و در حالی که تنها روند محاکمه دو نفر آغاز شده است و اخراج آنها نشانه بررسی و تحقیق کامل در این زمینه نیست.

سخنگوی دولت ترکیه همچنین گفت: مذاکرات برای حل بحران سوریه ادامه دارد، اما کسی از ترکیه انتظار نداشته باشد که با گروه های تروریستی پای میز مذاکره بنشیند و موضع ترکیه در این زمینه بسیار روشن است.

پربیننده ترین خبرها