در اجلاس جهانی محبان اهل‌بیت و مسئله تکفیری‌ها مطرح شد؛

انتقاد ولایتی از سکوت مجامع بین‌المللی مقابل جنایات آل‌سعود در یمن

انتقاد ولایتی از سکوت مجامع بین‌المللی مقابل جنایات آل‌سعود در یمن
چهارشنبه 1 آذر 1396 - 11:05

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: ملت مظلوم یمن، در سکوت مجامع بین‌­المللی تحت سلطه آمریکا، زیر بمباران‎های وحشیانه متجاوزان سعودی جان می­‌سپارند.

العالم _ ایران / سیاسی

علی‌اکبر ولایتی دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی صبح امروز در افتتاحیه اجلاس جهانی محبان اهل‌بیت و مسئله تکفیری‌ها با اشاره به وضعیت منطقه گفت: اکنون، در این منطقه پر آشوب، ملت مظلوم یمن، همچنان در سکوت معنادار رسانه‎های خبری غربی و مجامع بین­‌المللی تحت سلطه آمریکا و یارانش، زیر بمباران‎های وحشیانه متجاوزان سعودی جان می­‌سپارند و در بحرین نیز مجموعه‌­ای از اتفاقات، طرح­ها و عوامل داخلی، منطقه‎ای و بین­‌المللی، دست در دست هم داده و باعث شده تا اوضاع بحرین، به مرحله­‌ای پرخطر و پیچیده نزدیک شود.

متن کامل سخنان ولایتی به شرح زیر است:‌

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین و صلی الله علی محمد و آله الطیبین الطاهرین و اصحابه المنتجبین

در ابتدا مایلم مراتب تبریک و تهنیت خود را به مناسبت آغاز ایام مبارک و نورانی ربیع‌الاول و فتوحات اخیر امت متحد اسلامی در سوریه و عراق علیه تفرقه افکنان تکفیری اعلام کرده و ورود شما میهمانان عزیز از جهان اسلام را، به جمهوری اسلامی ایران، خوشامد بگویم؛

همچنین فاجعه زلزله اخیر در ایران و عراق را به بازماندگان و خانواده‎های محترم آسیب دیده و دو ملت ایران و عراق تسلیت عرض کرده و از درگاه خداوند متعال، برای درگذشتگان این فاجعه، علو درجات را مسألت نمایم.

اکنون از حضار محترم تقاضا می‏‌کنم، برای آمرزش آن عزیزان از دست رفته و همچنین شهدای اسلام، از صدر اسلام تا درگیریهای اخیر جبهه مقاومت، قرائت فاتحه‎ای بفرمایند.

حضرات علما، فقها، دانشمندان و فرهیختگان جهان اسلام که دعوت مجمع جهانی بیداری اسلامی را پذیرفته و در این اجلاس حضور به هم رسانده‎اید، استحضار دارید که این اجلاس، مزیّن به نام مبارک اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) است و در یکی از سخت ترین شرایط منطقه‏‌ای و بین‎‏المللی برگزار می‏‌شود.

اهل بیت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) حبل متین الهی و یکی از دو ثقل بازمانده و سفارش شده از جانب پیامبر اسلام (ص) در کنار قرآن کریم می‌‏باشند.

قال رسول الله (ص):

«إنّی تارکٌ فیکُمُ الثِّقْلَیْن، کتابَ اللّه وَ عترَتی أهلَ بَیتی؛ ما إن تَمَسَّکتُم بِهِما لَن تَضلّوا اَبَدا: ، فَإنَّهُما لَن یفتَرقا حَتّی یردا عَلَیَّ الحَوضَ؛» که این حدیث شریف، مورد اتفاق علمای اسلام می‎باشد.

اهل‌بیت پیامبر (ص)، از بندگان برگزیده خداوند بر روی زمین، گنج‎های ایمان و معادن احسان و مشعل فروزان هدایت برای همه مسلمانان به سوی رشد، تعالی و کمال هستند. آنان، پیشگامان مبارزه با انحراف، خشونت، افراط‎گری و جهل و پرچمداران عدالت و مفسّران راستین اسلام و قرآن هستند. تمسّک به اهل بیت (ع) ضامن اتحاد مؤمنان، هدایت مردم به سوی خدا و نجات از گمراهی است.

حضار ارجمند

نزدیک به هفت سال از شروع پدیده بیداری اسلامی می­‌گذرد. بیداری اسلامی که نویدبخش مرحله­‌ای جدید از حیات سیاسی و اجتماعی امت اسلام است، دارای سه شاخصه ضد استکباری، ضد صهیونیستی و ضد استبدادی است. بیداری اسلامی، موجی ضدّ آمریکایی و ضدّ صهیونیستی است که در سال‌های گذشته، در برخی از کشورهای اسلامی به بار نشسته و بساط ظلم و استبداد و انحصار را برچیده و طومار حکام وابسته و دست نشانده را در هم پیچیده و ساختار نظام بین الملل را به چالش کشیده است.

جریان بیداری اسلامی در برخی کشورها، با تکیه بر آموزه‏‌های اسلام ناب محمدی (ص)، در سال‏های گذشته، به پیشرفت‌های قابل توجهی دست یافته است، اما در این میان، برخی از جریان‏های سیاسی، از روی غفلت و ناآگاهی، با دلخوشی به وعده‏‌های نظام سلطه، از مسیر بیداری اسلامی منحرف شده و مجدداً می‌خواستند زمینه‌ساز حاکمیت دشمنان واقعی اسلام، بر سرنوشت مسلمانان شوند.

در شرایطی که در سالهای گذشته، امت اسلام در آستانه ورود به دورانی تازه از نقش آفرینی­‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و علمی در سطح بین­‌المللی و تمدن‌سازی قرار داشت و می‎رفت تا موج فزاینده اسلام‎گرایی، مبتنی بر آموزه‎های اسلام ناب، اقصی نقاط دنیا را در نوردد، ناگهان فرقه‎گرایی، طایفه‌گرایی، تکفیر اقوام و مذاهب مختلف اسلامی،کشتار، درماندگی و آوارگی انسان‎های بی‌گناه در کشورهای مختلف اسلامی، شرایط دشواری را پیش روی جهان اسلام قرار داد. اتخاذ رویکردهای غیرمسالمت‌آمیز و خصمانه، تجاوز به حقوق ملت‌ها، غارت منابع کشورهای مسلمان، اشغال اراضی متعلق به مسلمانان، راه اندازی جنگ‎های نیابتی، تلاش برای تغییر و از بین بردن زیرساخت‎های فکری، هنجاری، ارزشی و معرفتی که با پشتیبانی همه‎جانبه نظام سلطه و در رأس آنها، آمریکا و رژیم صهیونیستی صورت می­‌گیرد، بخش اعظمی از جهان اسلام را در بر گرفته و در معرض تهدیدات متعددی قرار داده است.

دشمنان اسلام سعی دارند تا با استفاده از تمام امکاناتی که در اختیار دارند، تا آنجا که می‎توانند، کشورهای اسلامی را در وضعیت آشوب، تجزیه، ضعف، فتنه و جنگ نگه دارند تا از این طریق، سیطره خود را بر آنان ایجاد نمایند و ثروت آنها را غارت کرده و عقب ماندگی اقتصادی، اجتماعی و علمی و فرهنگی را بر مسلمانان تحمیل کنند و در مقابل از اسلام، سیمایی نامطلوب و تیره براساس الگوی وهابیت که در حقیقت احیای جاهلیت قبل از اسلام با همان جهالت و خشونت و انجام جنایات شرم آور نظیر سر بریدن اطفال، آتش زدن مردان و به اسارت گرفتن و تجاوز نمودن به زنان می­‌باشد، طرفداری کردند که انعکاس این اقدام شیطانیِ آمریکایی - صهیونیستی - سعودی  در جهان، چنان نفرت انگیز بوده است که عاملین بی‌شرم این جنایات، اکنون تقصیر را به گردن یکدیگر می‌اندازند!

سروران فرهیخته؛

دوران حساس انتقالیِ کنونی در غرب آسیا و بخش‌های دیگری از جهان اسلام، اگرچه مشحون از خطرها و تهدیدها و جنگ‏های نیابتی است، اما با دستاوردها، فرصت‎ها و موفقیت­‌های کم نظیری همراه شده که از یک سو، عزتمندی و روح اعتماد به نفس را در بین ملت‏های مسلمان و آزادیخواه، استوار ساخته و از سوی دیگر، هیمنه استکبار و شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی را در بین مردم مسلمان منطقه فرو ریخته و پیکره آن را در معرض ضربات کاری قرار داده است.

سوریه و عراق، به عنوان دو کشور مهم اسلامی که آماج توطئه‎ای مشترک بوده‌­اند و در سال­های گذشته حوادث سنگین و دشوار و فجایع جانکاهی را تحمل نموده و پشت سر گذاشته­‌اند، در یک سال اخیر و در نتیجه تلاش­‌های ملت‌­ها، دولت­ها، ارتش­ها و نیروهای مردمی این کشورها با حمایت و پشتیبانی جبهه مقاومت که در رأس آن جمهوری اسلامی ایران قرار دارد، به پیروزی­‌های بزرگی در مبارزه با تروریسم و گروه­‌های تکفیری دست یافته‌­اند. در هفته­‌ها و روزهای گذشته، آخرین دژهای داعش در عراق و سوریه به عنوان یک دستاورد جدید و راهبردی، از هم فرو پاشید و دو کشور و منطقه را وارد مرحله جدیدی نموده است. 

اکنون، در این منطقه پر آشوب، ملت مظلوم یمن، همچنان در سکوت معنادار رسانه‎های خبری غربی و مجامع بین‌­المللی تحت سلطه آمریکا و یارانش، زیر بمباران‎های وحشیانه متجاوزان سعودی جان می­‌سپارند و در بحرین نیز مجموعه‌­ایی از اتفاقات، طرح­ها و عوامل داخلی، منطقه‎ای و بین­‌المللی، دست در دست هم داده و باعث شده تا اوضاع بحرین، به مرحله‌­ای پرخطر و پیچیده نزدیک شود؛ اما با وجود همه این اقدامات ظالمانه، آینده‌­ای که در پیش روی دو ملت بزرگ و مقاوم یمن و بحرین و همچنین سایر ملتها و کشورهای اسلامی قرار دارد،  روشن و امیدوارکننده می‌­باشد. إن شاءالله.

«وَکَذلِکَ جَعَلناکُم أُمَّةً وَسَطًا لِتَکونوا شُهَداءَ عَلَى النّاسِ وَیَکونَ الرَّسولُ عَلَیکُم شَهیدًا والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته»

پربیننده ترین خبرها