روحانی در نشست سوچی:

آنهایی که داعش را بوجود آوردند، نگران بازگشت تروریست ها به کشورشان هستند / جامعه جهانی باید برای بازسازی سوریه کمک کند

 آنهایی که داعش را بوجود آوردند، نگران بازگشت تروریست ها به کشورشان هستند / جامعه جهانی باید برای بازسازی سوریه  کمک کند
چهارشنبه 1 آذر 1396 - 17:42

رئیس جمهور در نشست سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه گفت: آنهایی که تروریسم را بوجود آوردند نگران ورود داعش به کشور خود هستند و می‌کوشند که بحران جدید ایجاد کنند.

العالم - ایران / سیاسی

حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان عصر امروز(چهارشنبه 1 آذر) در نشست سه جانبه ایران، ترکیه و روسیه گفت: تداوم مبارزه با تروریسم تا ریشه کن کردن آخرین هسته‌های آن در سوریه ضرورت دارد تا مردم سوریه دیگر هیچ گاه تحت سلطه و عملیات تروریسی قرار نگیرند.

رئیس جمهور با بیان اینکه درسی که امروز مردم منطقه باید از بحران ساختگی در سوریه بگیرند این است که برخی از دولت‌های مدعی مردمسالاری، برای نیل به اهداف کوته‌بینانه خود از هیچ اقدامی از جمله خشونت فروگذار نکردند تصریح کرد: درسی که این قدرت‌ها نگرفتند این است که تروریسم و خشونت در یک منطقه محصور نمی‌ماند و به اقصی نقاط جهان سرایت می‌کند.

روحانی ادامه داد: اینک منطقه در شرایط جدیدی از خشونت زدایی قرار دارد و آنهایی که تروریسم را بوجود آوردند، نگران ورود داعش به کشور خود هستند و می‌کوشند که بحران جدید ایجاد کنند و تلاش های ثبات‌زای کشورهایی چون ایران را با علامت سوال مواجه می‌کنند.

وی افزود: جمهوری اسلامی اولین کشوری بود که به ندای ملّت سوریه و دعوت دولت این کشور لبیک گفت، جنگ علیه تروریسم تمام نشده است و باید به ملت سوریه برای رهایی از بقایای تروریسم کمک گنیم

روحانی تاکید کرد: حضور بیگانگان در خاک سوریه باید با موافقت دولت سوریه باشد، جامعه جهانی باید به منظور تثبیت امنیت و بازسازی سوریه  کمکهایی به ملت سوریه ارائه کند

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها