سردار جعفری:

بسیج مردمی نبود، امروز کشوری به نام سوریه نداشتیم / در برابر عربستان خویشتن‌داری می‌کنیم

بسیج مردمی نبود، امروز کشوری به نام سوریه نداشتیم /  در برابر عربستان خویشتن‌داری می‌کنیم
پنج‌شنبه 2 آذر 1396 - 10:28

فرمانده کل سپاه گفت: عامل پیروزی های بزرگ ملت ایران در دوران انقلاب و دفاع مقدس و در برابر همه توطئه های امنیتی و بحرانهای طبیعی و غیر طبیعی حضور و پشتیبانی مردم بود که نام آن بسیج است.

العالم - ایران / سیاسی

سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست خبری که صبح امروز به منظور تبیین شرایط منطقه برگزار شد، ضمن تبریک پیروزی های اخیر و بزرگ جبهه انقلاب اسلامی در برابر جبهه باطل و از بین رفتن حاکمیت منحوس داعش، آغاز هفته بسیج و تقارن آن با این پیروزی ها را مبارک دانست و اظهار داشت: عامل پیروزی های بزرگ ملت ایران در دوران انقلاب و دفاع مقدس و در برابر همه توطئه های امنیتی و بحرانهای طبیعی و غیر طبیعی حضور و پشتیبانی مردم بود که نام آن بسیج است.

جعفری گفت: بسیج مظهر مقاومت مردم ایران و ملت مسلمان منطقه است.

وی خاطرنشان رد: روز گذشته رهبر معظم انقلاب همه مردم ایران را بسیجی‌قلمداد کردند که صحبت درستی است و انقلاب اسلامی و مسیر و جهت گیری آن با حمایت قاطع مردم همراه بوده و معتقدیم هرکسی که از انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت حمایت می‌کند به نوعی بسیجی است.

فرمانده کل سپاه گفت: بیش از یک سوم مردم کشور عضو بسیج و سازماندهی شده هستند و آنهایی هم که عضو نیستند و روحیه بسیجی دارند در عرصه های مختلف می‌توانند بسیجی باشند. رویکرد بسیج به سمت خدمتگزاری مردم است.

سرلشکر جعفری ادامه داد: این پیروزی های بزرگ منطقه مدیون بسیج است؛ بسیجی که با فرمان امام در ایران شکل گرفت و این مقاومت مردمی و 8 سال دفاع مقدس باعث الگوگیری جوامع دیگر شد.

وی افزود: امروز اگر می‌بینیم حزب الله کشور خود را در برابر اسرائیل حفظ می‌کند، همان بسیج است.

بسیج مردمی نبود، امروز کشوری به نام سوریه نداشتیم

فرمانده کل سپاه اظهار داشت: اگر این بسیج مردمی در سوریه شکل نمی‌گرفت، این کشور چند تکه شده بود و امروز کشور سوریه را نداشتیم.

جعفری ادامه داد:در عراق هم همینطور بود و داعش می‌خواست با تشکیل حکومت با انقلاب اسلامی مقابله کند که با پیام مرجعیت شیعه در عراق یعنی آیت الله سیستانی، حشدالشعبی شکل گرفت و پیروزی‌های بزرگ در عراق رخ داد.

وی با بیان اینکه سرنوشت انقلاب اسلامی به بسیج گره خورده است، گفت: امیدواریم با همکاری مردم و اراده دولت محترم و کمک بسیج، معضلات مختلف از جمله معضلات اجتماعی کشور حل شود.

فرمانده سپاه با اشاره به پیام اخیر رهبری مبنی بر غفلت نکردن در برابر دشمن اظهار داشت: فرامین و دستورات حضرت آقا که نشان از هوشمندی و نگاه امنیتی و دفاعی ایشان نسبت به انقلاب و منطقه دارد بر همه ما لازم الاجراست.

حاکمیت داعش نابود شد

جعفری گفت: این پیروزی، نابودی کامل و صددرصدی داعش نیست بلکه نابودی حاکمیت داعش است و‌ این دو با هم تفاوت دارد.

وی افزود: داعش بصورت گروه‌های چریکی و زیرزمینی در کشورهای مختلف از جمله افغانستان حضور دارد و تهدید علیه اسلام است لذا مقابله با توطئه های آنها را در دستور کار داریم.

فرمانده سپاه گفت: آمادگی خوبی در برابر این تهدیدات داریم و کارآمدی جبهه مقاومت عملا اثبات شده است.

جعفری افزود: اینکه می‌گویند داعش باید در نطفه خفه می‌شد نه عملی بود و نه مشخص نبود این همه آمادگی در جبهه مقاومت علیه داعش شکل بگیرد.

در برابر عربستان خویشتن‌داری می‌کنیم

وی در پاسخ به سوالی درخصوص رویکرد خصمانه عربستان سعودی علیه ایران و حزب الله، گفت: انقلاب اسلامی یک اصل و جهت گیری و اهدافی دارد که به صورت طبیعی با منافع برخی از جمله امریکا و اسرائیل و دست نشانده های آنها در منطقه در تضاد قرار می‌گیرد.

فرمانده سپاه افزود: حرف اصلی انقلاب اسلامی این است که سرنوشت مردم بدست خودشان باشد بنابراین هرکه در جبهه استکبار حضور دارد، با جبهه انقلاب اسلامی و مقاومت درگیر است و عربستان متاسفانه یکی از این کشورهاست و‌دست نشانده استکبار است و همکاری اطلاعاتی و امنیتی اش با اسرائیل بارها اثبات شده است. طبیعی است که سعودی ها خودشان را در جبهه مقابل انقلاب اسلامی ببینند.

جعفری ادامه داد: حرف ما این است که نه با دست نشانده های استکبار، بلکه و با خود شیطان بزرگ و عامل اصلی یعنی امریکا و اسراییل کار داریم. لذا به همین دلیل خویشتن داری ایران را در برابر عربستان می‌بینیم و نمی‌خواهیم وارد مقابله مستقیم با آنها شویم و توصیه می‌کنیم دست از این کارها بردارند وگرنه در جبهه مقابل انقلاب هستند و ترکش های آن را دریافت می‌کنند.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درخصوص رویکرد جدید بسیج در آینده گفت: بسیج همیشه باید حلال مشکلات اجتماعی و... کشور باشد و برای همین در بحران‌هایی که برای مردم پیش می‌آیید مثل زلزله هم بسیج حضور گسترده دارد.

فرمانده سپاه افزود: امروز مساله اصلی ما برخی معضلات اجتماعی است و این مشکلات بدون حضور مردم حل نمی‌شود که یکی از مسائل امنیت محلات است و بسیج می‌تواند با گشت‌های خود این امنیت را ایجاد کند و این طرح در حال اجراست‌ و طرح‌های مختلف اشتغال زایی هم توسط بسیج در حال انجام است.

جعفری با اشاره به عملکرد بسیج در امدادرسانی به زلزله‌زدگان غرب کشور گفت: در زلزله سرپل ذهاب بدلیل حضور گسترده قرارگاه سازندگی سپاه برای آبهای مرزی، تجهیزات از همان لحظه اول به داد مردم رسید و بعد از آن سپاه های استانی هم به کمک آمدند.

وی ادامه داد: تمامی سپاه‌های استانی کشور را در این کار سازماندهی کردیم و 250 روستا را برای بازسازی به این سپاه ها سپردیم.

مشکل امروز زلزله زدگان، اسکان موقت در کانکس است

فرمانده سپاه گفت: مشکل امروز زلزله زدگان، اسکان موقت در کانکس است و همه تلاشمان را روی این گذاشتیم تا یک ماه و نیم دیگر همه زلزله زدگان روستایی در کانکس ها اسکان موقت داده بشوند تا ببینیم برنامه دولت برای ساختن اسکان دایمی چیست.

جعفری در پاسخ به سوال دیگری در خصوص وضعیت داعش گفت: معنای این حرف که داعش از بین رفته این نیست که تهدید در جبهه مقاومت از بین رفته باشد چراکه مقایله با دست نشانده های استکبار هنوز هست.

وی افزود: البته بسیاری از توطئه های آنها خنثی شده مثل قضیه کردستان عراق اما حتما دشمن دست برنمی‌دارد و ما آماده مقابله با توطئه های آنها هستیم و به طور قطع به دشمن می‌گوییم همان طور که تا کنون نتیجه توطئه هایشان برعکس شده از این به بعد هم همین طور است و ما آمادگی کامل داریم.

فرمانده سپاه با تاکید بر اینکه هرجا ملت‌های اسلامی تحت ظلم باشند از آنها حمایت می‌کنیم، تصریح کرد: در کشورهای دیگر از جمله یمن حمایت‌های ما تفاوت دارد و کمک‌های ما باید به درخواست حاکمیت باشد.

جعفری افزود: در آنجا حکومت در دست انصارالله است و کمکهای ما نیز در حد کمک‌های مسشتاری و عمدتا معنوی است.

فرمانده سپاه در بخش دیگری از این نشست خبری گفت: اینکه امروز می‌گوییم هرجنگ جدیدی به محو رژیم صهیونیستی منجر می‌شود یک‌ ادعای ثابت شده است. آنها بخشی از توان جبهه مقاومت را در جنکهای ۳۳ و ۲۲ روزه دیده اند و امروز که جبهه عظیم مقاومت شکل گرفته این حرف اثبات شده است.

جعفری اظهار داشت: سرنوشت جبهه مقاومت به هم گره خورده و همه با هم اتحاد دارند و اگر اسرائیل به گوشه ای از آن حمله کند باقی جبهه به کمک خواهند رفت.

فرمانده سپاه در پاسخ به سوال فارس درخصوص اظهارات اخیر غربی ها درخصوص توان موشکی ایران، تاکید کرد: مذاکره در مورد توان موشکی را از جوانی و ناپختگی رییس جمهور جدید فرانسه می‌دانیم. او زود به این نتیجه می‌رسد که این تلاش بی ثمر است.

جعفری گفت: فرهنگ مردم ایران اقتدار طلب است و ربطی به انقلاب اسلامی هم ندارد و روحیه عمومی مردم ما در مقابل دشمن یکی از نتایجش حفظ توان و قدرت دفاعی است و توان دفاعی را مثل ناموس خود می‌دانند و از آن دفاع می‌کنند و توان موشکی هم از این دست است.

وی با بیان اینکه ایران به هیچ وجه اجازه چنین کاری (مذاکره بر سر توان موشکی) را نخواهد داد، گفت: دولت هم به هیچوجه دنبال این موضوع نیست و آنها (غربی ها) هم بزودی متوجه بی نتیجه بودن تلاش خود می‌شوند.

فرمانده سپاه افزود: این با موضوع هسته ای فرق می‌کند. آن توان دفاعی نبود ولی توان موشکی یک توان دفاعی است.

جعفری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما نمی‌توانیم بگوییم دیگر شاهد ناامنی در منطقه نیستیم چراکه یکی از آسان‌ترین کارها ایجاد ناامنی است و باید منتظر اقدامات ضدامنیتی جدید دشمن باشیم و خودمان را آماده کنیم.

وی افزود: امروز حاکمیت داعش تمام شده و دیگر سرزمین و شهر و روستایی در دستش نیست ولی داعش از بین نرفته و این حضور پراکنده تفکر داعشی در منطقه گسترش پیدا می‌کند و بصورت گروه‌های پراکنده به کشورهای مختلف با حمایت امریکا و اسرائیل و سردمدارانشان می‌روند. لذا در کشورهای مختلف باید آمادگی جهت مقابله با ناامنی ها و عملیات‌های چریکی و انتحاری باشد.

فرمانده سپاه گفت: ممکن است آنها دوباره خودشان را در جایی سازمان بدهند و بخواهند شهری را پس بگیرند که البته یک تلاش مذبوحانه است.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه هویت حزب الله به سلاحش است، تصریح کرد: ماهیت حزب الله این است که در برابر دشمن قسم خورده ملت لبنان یعنی اسرائیل مسلح و مجهز باشد چراکه اولین هدف اسرائیلی ها، کشور لبنان است.

وی ادامه داد: طبیعی است که حزب الله باید به بهترین سلاح برای امنیت مجهز شود و این موضوع قابل مذاکره نیست و همه ملت لبنان چند گروه کوچک دست نشانده هم از سلاح حزب الله حمایت می‌کنند.

فرمانده سپاه با بیان اینکه امروز مشابه حشدالشعبی عراق در سوریه هم شکل گرفته، گفت: نیروهای مردمی نقش بسزایی در مبارزه با تروریستها داشتند و الان دولت و مجلس سوریه باید در قوانین خود این نیروی مردمی را به رسمیت بشناسند. البته آقای بشار اسد قدر این نیروها را می‌داند و قطعا آن را قانونی خواهد کرد تا برای تهدیدات آینده باقی بمانند.

جعفری گفت: امیدواریم با توجه به نشست‌های سه جانبه اخیر، آتش بس پایدار در سوریه شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه سپاه و مردم ایران برای بازسازی سوریه آمادگی دارند، گفت: جلساتی هم با دولت داشتیم و مشخص شد که سپاه بهتر از بقیه میتواند در این عرصه نقش ایفا کند که البته به خواست دولت سوریه هم بستگی دارد اما صحبتها در این زمینه شده و در حال اجرای مقدمات و امادگی های اولیه هستیم.

فرمانده سپاه اظهار داشت: این از برکات انقلاب اسلامی است که فرمانده لشکر ما که موفقیت های زیادی در دفاع مقدس داشت، امروز فرمانده کلان هدایت کننده جبهه های عراق و سوریه و منطقه است و موفقیتهای زیادی را بدست آورده است.

جعفری در بخش پایانی سخنان خود گفت: از آنجایی که دشمنان ما به قول قران احمق هستند و نمی‌توانند ماهیت و توان انقلاب و جبهه مقاومت را درک کنند، نمی‌توانند با آن مقابله کنند لذا هر تهدیدی در آینده با شکست مواجه می‌شود پس بهتر است خوی تجاوز و استکباری را از سرشان بیرون کنند مثل یمن که حتما با شکست مفتضحانه عربستان همراه خواهد بود. بهتر است استکبار دست از سر مسلمانان بردارد.

پربیننده ترین خبرها