لاریجانی: ائتلاف ضد داعش آمریکایی‌ها در حد شعار بود

لاریجانی: ائتلاف ضد داعش آمریکایی‌ها در حد شعار بود
پنج‌شنبه 2 آذر 1396 - 10:47

رییس مجلس شورای اسلامی استفاده از نیروهای مردمی را برای مقابله با تروریسم در افغانستان ضروری دانست.

العالم -ایران / سیاسی

به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی شب گذشته چهارشنبه  (اول آذرماه 966) در حاشیه دهمین مجمع عمومی مجمع مجالس آسیایی با عبدالله رئوف ابراهیمی رئیس مجلس افغانستان دیدار و گفتگو کرد.

لاریجانی در ابتدای این دیدار با اشاره به اهمیت امنیت پایدار در افغانستان گفت: وضعیت منطقه نشان می‌دهد ممکن است گرفتاری‌هایی برای افغانستان به وجود بیاید و ما به دنبال ایجاد امنیت در این کشور هستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه گروه‌های تروریستی ابزار قدرت‌های غربی هستند عنوان کرد: ائتلاف ضد داعش شعار بود اما در عمل از آن حمایت می کردند و باعث شدند کشورها دچار عقب‌ماندگی شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: لازم است افغانستان در کنار ارتش کلاسیک از نیروهای مردمی با انگیزه برای مقابله با تروریسم استفاده کند.

*رئیس مجلس افغانستان: آمریکا چیزی جز جنجال در منطقه نمی خواهد

عبدالله رئوف ابراهیمی نیز در ادامه این دیدار با بیان اینکه امنیت افغانستان برای کشورهای منطقه مهم است گفت: داعش و طالبان زیر یک چتر با یکدیگر فعالیت می‌کنند و تنها پوشش متفاوتی دارند و اکنون نگرانی ما بعد از شکست داعش در عراق و سوریه حرکت آنها به سمت افغانستان است.

وی در ادامه با بیان اینکه آمریکا در ظاهر اعلام جنگ با داعش دارد اما در واقعیت چیزی جز جنجال در منطقه نمی‌خواهد اظهار داشت: در حال حاضر به لحاظ تجهیزات نظامی هوایی با مشکل مواجه هستیم و آمریکایی‌ها هر زمان بخواهند با داعش وارد جنگ شده و گاهی به سادگی از کنار آنها می گذرند.

رئیس مجلس افغانستان در پایان خاطرنشان کرد: لازم است در این مسیر کشورهای همسایه به صورت صادقانه با افغانستان همکاری کنند تا بتوانیم با گروه های تروریستی مقابله کنیم.

پربیننده ترین خبرها