جبران باسیل: آسیب زدن به ثبات لبنان بر ثبات کشورهای منطقه تاثیر می گذارد

جبران باسیل: آسیب زدن به ثبات لبنان بر ثبات کشورهای منطقه تاثیر می گذارد
پنج‌شنبه 2 آذر 1396 - 20:38

وزیر امور خارجه لبنان تصریح کرد: آسیب زدن به ثبات لبنان بر ثبات کشورهای منطقه تاثیر خواهد گذاشت.

به گزارش پایگاه اینترنتی العهد لبنان؛ جبران باسیل با ارسال پیامی به احمد ابوالغیط دبیر کل اتحادیه عرب اعلام کرد: سیاست لبنان مبتنی بر دور کردن آتش بحران ها از کشورش با تکیه بر سیاست خارجی مستقلی است که مبتنی بر صیانت از منافع بالا، احترام به قانون بین المللی و احترام متقابل به حاکمیت در روابطش با کشورهای برادر و دوست است.

وی افزود: لبنان سیاست توافقی را بین ساختارهای مختلف جامعه مبتنی بر مشارکت واقعی در حکومت بین لبنانی ها بنیانگذاری کرد و این سیاست را میان مسلمانان و مسیحیان به طور مشترک تقسیم کرد و بین اهل سنت وشیعه تعادل برقرار کرد.

جبران باسیل هشدار داد: آسیب زدن به ثبات لبنان بر ثبات کشورهای منطقه تاثیر خواهد گذاشت و همچنین پیامدهایی برای آوارگان سوری در این کشور دربر خواهد داشت که منجر به تضعیف پشتوانه ارتش لبنان خواهد شد. ارتشی که در ریشه کن کردن گروههای تروریستی از خاک لبنان نقش بسزایی ایفا کرد.

وزیر خارجه لبنان از اتحادیه عرب خواست برای حمایت از ثبات لبنان و محافظت از نقش این کشور دست کمک و یاری به سوی نهادهای لبنانی دراز کند. وی همچنین از کشورهای عربی خواست طرح هایی که برای بی ثبات کردن لبنان برای تضعیف قدرتش و مقاومت در مقابل تروریسم و اسرائیل در کار است مورد بررسی دقیق قرار دهند.

پربیننده ترین خبرها