هنیه: تصمیم ترامپ گور «توافق اسلو» را برای همیشه کند / اگر قدس از دست برود آبرویی برای امت اسلامی باقی نخواهد ماند

هنیه: تصمیم ترامپ گور «توافق اسلو» را برای همیشه کند /  اگر قدس از دست برود آبرویی برای امت اسلامی باقی نخواهد ماند
پنج‌شنبه 16 آذر 1396 - 12:02

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در کنفرانس مطبوعاتی خود از کشورهای اسلامی و عربی خواست که ضمن تحریم آمریکا از ملت فلسطین و انتفاضه حمایت کنند.

العالم - فلسطین اشغالی

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت:  ما با یک نقطه عطف تاریخی در قدس روبرو هستیم، اقدام ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی ظالمانه و مغایر قوانین بین المللی است.

وی افزود: ملت فلسطین ثابت کرده است که می تواند در مقابل اشغالگران ایستادگی کند، امروز ما با یک مرحله جدید روبرو هستیم، ائتلاف شیطانی تصمیم دارد سرنوشت قدس را دست بگیرد و با جانبداری آشکار و کورکورانه از رژیم صهیونیستی می خواهد بر ملت فلسطین فشار وارد کند این موضوع ما را برآن می دارد که واضح و صریح صحبت کنیم.رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد: قدس یکپارچه است، نه شرقی است و نه غربی و به فلسطین و جهان عرب تعلق دارد، اشغال سرزمین های فلسطینی  هیچ مشروعیتی ندارد، ما اوضاع فلسطین را در این شرایط جدید سروسامان خواهیم داد.

ترامپ گور «توافق اسلو» را برای همیشه کند

وی تصریح کرد که تصمیم ترامپ گور عملیات صلح و توافق اسلو را کنده است و من از حکومت قلسطین می خواهم مواضع واضح و صریح اتخاذ کند. ما باید از تونل تاریک اسلو خارج شویم.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس خاطرنشان کرد چیزی به نام معامله قرن وجود ندارد و ما امروز از توافق اسلو خارج می شویم. وی افزود: هر انتفاضه ای در فلسطین صورت گرفته با محوریت قدس بوده و همین گونه خواهد بود.

قدس یکپارچه است، نه شرقی است و نه غربی

هنیه افزود: ملت فلسطین باید در مقابل این چالش ها و توطئه ها علیه قدس بایستد، قدس، واحد و یکپارچه و متعلق به فلسطینی ها و جهان عرب و اسلام و پایتخت تمام کشور فلسطین است وی تأکید کرد که ملت باید در برابر اشغالگران قیام کند.

وی گفت: ما بر ضرورت رسیدن هر چه سریعتر به تصمیم جامع و مشترک فلسطینی و توافق درباره سیاست آینده تأکید داریم، هر انتفاضه ای در فلسطین صورت گرفته با محوریت قدس بوده و همین گونه خواهد بود.

هنیه بر ضرورت تسریع در اجرای آشتی فلسطینی و سازماندهی در مقابل این توطئه خطرناک تدکید کرد و گفت: اشغال اراضی فلسطین هیچ مشروعیتی ندارد، فلسطین و کل قدس مال ماست و وجود رژیم صهیونیستی در فلسطین را به رسمیت نمی شناسیم.

وی گفت ما باید برای مقابله با توطئه های جدید درباره قدس و فلسطین تصمیم گیری کنیم ما باید انتفاضه دیگری را آغاز کنیم، وی گفت: باید هرچه سریعتر برای کاهش درد و رنج ملت فلسطین کاری کنیم باید محاصره و تحریم غزه پایان یابد.

هنیه از حکومت فلسطین در رام الله خواست همکاری امنیتی با اشغالگران را متوقف کند و خاطرنشان کرد که امریکا به دنبال تحمیل معادلات خود بر ملت فلسطین است و ما خواست خود را اعمال می کنیم.

اگر قدس از دست برود آبرویی برای امت اسلامی باقی نمی ماند

هنیه گفت: هر کس تصور می کند ملت فلسطین در مقابل آمریکا تسلیم می شود دچار توهم شده است، وی از همه کشورهای عربی و اسلامی خواست دولت امریکا را تحریم کنند.

هنیه گفت که امت اسلامی باید از انتفاضه فلسطین حمایت کنند وی گفت: اگر قدس از دست برود آبرویی برای امت اسلامی باقی نمی ماند.

هنیه خاطرنشان کرد: ما به فرماندهان حماس دستور داده ایم خود را برای مرحله بعدی آماده کنند. وی بر ضرورت آغاز انتفاضه در مقابل اشغالگران تأکید کرد.

سلاح ما تنها علیه دشمن صهیونیستی استفاده می شود

هنیه گفت: مبارزه حماس فقط با رژیم صهیونیستی خواهد بود و سلاح ما در درگیری های داخلی استفاده نمی شوند.

وی تأکید کرد که ترامپ به شدت به خاطر این تصمیم پشیمان خواهد شد.

هنیه همچنین خواستار شرکت همه مردم فلسطین و مسلمانان در تظاهرات فردا روز جمعه خشم در مقابل اشغالگران شد.

208

پربیننده ترین خبرها