هیئت مذاکره کننده سوریه به ژنو می رود

هیئت مذاکره کننده سوریه به ژنو می رود
پنج‌شنبه 16 آذر 1396 - 13:37

برخی منابع دیپلماتیک اعلام کردند که هیئت مذاکره کننده این کشور روز یکشنبه برای ادامه مذاکرات راهی ژنو می شود.

العالم - سوریه

یک دیپلمات ارشد وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که هیئت مذاکره کننده سوری به منظور ادامه هشتمین دور گفتگوها روز یکشنبه هفته آینده راهی ژنو خواهد شد. 

پیشتر بشار الجعفری رئیس هیات مذاکره کننده سوریه در هشتمین دور گفت و گوهای سوری - سوری در ژنو، پیشنهادهای دی میستورا را خروج از ماموریت اصلی خود اعلام کرده بود.

هیات مذاکره کننده سوریه اعتقاد دارد که فرستاده ویژه سازمان ملل برای توجیه حضور خود در نشست 'ریاض2 ' و ستایش عربستان تلاش می کند.
دولت سوریه، بیانیه دومین نشست مخالفان در ریاض را مغایر قطعنامه 2254 شورای امنیت و دربرگیرنده پیش شرط هایی دانست که تلاشی از سوی عربستان برای سنگ اندازی در مسیر مذاکرات ژنو، درنظر نگرفتن پیروزی های میدانی ارتش سوریه در مذاکرات و بازگشت به خانه اول می داند.

قرار بود هشتمین دور گفت و گوهای سوری - سوری در ژنو از روز سه شنبه 28 نوامبر (هفتم آذرماه) برگزار شود که هیات مذاکره کننده دولت سوریه در اعتراض به پیش شرط مخالفان که خواستار کناره گیری 'بشار اسد' از ریاست جمهوری این کشور شده اند، با یک روز تاخیر در ژنو حاضر شد.

نمایندگان دولت سوریه و مخالفان تاکنون هفت دور مذاکره در ژنو برگزار کرده اند که دور هفتم گفت و گوهای سوری - سوری در ژنو 23 تیرماه به پایان رسید.

پربیننده ترین خبرها