نمایش مضحک علیه ایران؛

نیکی هیلی مدعی ارسال تسلیحات ایرانی برای انقلابیون یمن شد

نیکی هیلی مدعی ارسال تسلیحات ایرانی برای انقلابیون یمن شد
پنج‌شنبه 23 آذر 1396 - 20:55

نماینده آمریکا در سازمان ملل مدعی ارسال تسلیحات ایرانی برای انقلابیون یمن شد.

العالم _ آمریکا

«نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، با حضور در محل نگهداری قطعاتی که گفته می‌شود لاشه موشک‌های ایرانی است، در برابر خبرنگاران مدعی ارسال تسلیحات ایرانی برای انقلابیون یمن شد.

خلاصه بیانیه‌ای که هیلی در برابر این آهن‌پاره‌ها خواند، به شرح ذیل است:

«پرزیدنت ترامپ در مورخ 13 اکتبر، سیاست جدید ما علیه ایران را اعلام کرد که مبتنی بر تمرکز بر همه فعالیت‌های ایران است یعنی دیگر فقط بر توافق هسته‌ای تمرکز نخواهیم داشت بلکه بر اقدامات ثبات‌زدا و برنامه موشکی آنها هم تمرکز می‌کنیم.
 

توافق هسته‌ای هیچ کاری برای معتدل‌سازی رژیم ایران نکرد. کمک‌های سپاه پاسداران به شبه‌نظامیان خطرناک و گروه‌های تروریستی منطقه، در حال افزایش است.

4 روز پیش، محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در مقاله‌ای نوشت که ایران را درست نفهمیده‌اند و توانایی‌های نظامی این کشور، در راستا قوانین بین‌المللی است و این خارجی‌ها هستند که منطقه را به آتش کشیده‌اند.

اما گزارش چهارم دبیرکل سازمان ملل از پایبندی یا عدم پایبندی ایران به قطعنامه 2231، چیز دیگری می‌گوید و نشان می‌دهد که ایران نه تنها منطقه را به آتش کشیده، بلکه در این آتش می‌دمد.

در گزارش دبیرکل به وجود تسلیحات متعارف، قایق‌های انتحاری و موشک‌های ایرانی در یمن اشاره شده و ایالات متحده از انتشار چنین گزارشی استقبال می‌کند. وجود این تسلیحات در یمن به معنای نقض قطعنامه‌های سازمان ملل متحد است.

ما معمولاً اطلاعات طبقه‌بندی شده حاصل از میادین نبرد را منتشر نمی‌کنیم اما امروز می‌خواهیم در اقدامی غیرمعمول، این اطلاعات را منتشر کنیم.

این کار را به خاطر یک هدف اضطراری انجام می‌دهیم و هدف ما این است که نشان دهیم که دیگر نمی‌توان اجازه ادامه بی‌قانونی را به ایران داد.

در این انبار، شواهد قطعی از اشاعه غیرقانونی تسلیحات ایرانی و استفاده از آنها برای حمله علیه شرکای ما در منطقه را ارائه می‌دهد.

قطعات موجود در پشت سر من، متعلق به موشکی است که حوثی های یمن به سمت یک فرودگاه غیرنظامی در ریاض شلیک کرده‌اند؛ تکرار می‌کنم، یک فرودگاه غیرنظامی در یک کشور عضو جی-20 که روزانه ده‌ها هزار مسافر در آن تردد می‌کنند.

فکرش را بکنید که این موشک به سمت فرودگاه دالاس یا جان اف کندی یا فرودگاه‌های پاریس، لندن یا برلین شلیک شده بود.

این یک موشک بالستیک کوتاه‌برد است و این موشک‌ها باله‌های میانی دارند. اما روی بقایای این موشک، چنین باله‌ای نیست و موشک ایرانی قیام، تنها موشک بالستیک کوتاه‌برد جهان است که چنین باله‌هایی ندارد.

بر روی این موشک، لوگوی صنایع شهید باقری هم دیده می‌شود که آن هم متعلق به ایران است.

این قطعات از عربستان و امارات آورده شده ولی دیگر اعضای جامعه جهانی هم به ما رجوع کرده و می‌گویند که با ایران مشکل دارند.

پرزیدنت ترامپ با عدم اعلام پایبندی ایران به توافق هسته‌ای، اولین گام را در برابر ایران برداشت و حالا نوبت کنگره است که با نگاه به شواهدی که در این انبار می‌بینیم، اقدام کند.»

فارس

پربیننده ترین خبرها