واکنش سخنگوی سپاه پاسداران به ادعای موشکی "نیکی هیلی"

واکنش سخنگوی سپاه پاسداران به ادعای موشکی
يکشنبه 26 آذر 1396 - 13:09

سخنگوی سپاه در واکنش به اظهارات سخیف نماینده آمریکا در سازمان ملل درباره ایران تاکید کرد: همه می‌دانند یمن، تجهیزات موشکی مفصلی از اتحاد جماهیر شوروری و کره شمالی گرفته و کشور صاحب موشک در منطقه بود.

العالم _ ایران / سیاسی

سردار رمضان شریف صبح امروز در نشست صمیمی با مدیران مسئول و فعالان رسانه‌ای استان گلستان اظهار داشت: استان گلستان، یکی از استان‌های فعال کشور در حوزه کار خبری و رسانه‌ای به‌شمار می‌رود و این نقطه قوت برای استان‌هاست که نشان می‌دهد از شادابی و پویایی رسانه‌ای برخوردار است.

وی افزود: بشر با محدودیت امکاناتی مواجه است و با حرص، طمع و زیاده‌طلبی که دارد همواره دنبال تصرف نقاط بهتر و سرزمین‌های بزرگتری است و تا جایی که می‌شود  تلاش می‌کند دیگران را به خدمت بگیرد. این مسئله مربوط به قرن اخیر نیست و از گذشته‌های دور وجود داشته و همه جنگ‌ها و درگیری‌ها برهمین اساس بوده است. همواره عده‌ای خود را برتر می‌دانستند و می‌خواستند بر دیگران مسلط شوند.

مسئول روابط‌عمومی کل سپاه پاسداران گفت: تا قرن‌های گذشته حکومت‌ها تا به چالش برخورد می‌کردند راه‌حل اصلی آن‌ها جنگ و کشت و کشتار بود اما پس از جنگ جهانی اول و دوم که تلفات سنگینی رخ داد، رویکرد جدیدی را در عرصه قوانین و مقررات بین‌المللی اتخاذ کردند که پیامد آن ایجاد سازمان ملل و شورای امنیت بود اما در طرف دیگر ماجرا فکری برای حرص و طمع این کشورها برای تصرف سرزمین‌های دیگران نکردند.

سردار شریف ادامه داد: این قدرت‌ها به‌دنبال این هستند که روح و فکر افراد را در اختیار بگیرند که این کار از طریق عملیات‌های روانی پیچیده که ابزارهای اجرایی آن هم اینترنت، ماهواره و سربازان آن هم خبرنگاران، تهیه‌کنندگان، فیلم‌سازان وغیره هستند، انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه موضوع افکار عمومی به‌عنوان مولفه قدرت در دنیای امروزی نقش تعیین‌کننده پیدا کرده است، گفت: آنها برای انجام هرکاری نیاز دارند که افکار عمومی را با خود همراه کنند. در زمان حمله آمریکا به عراق می‌توان این فرآیند را به خوبی دید.

سخنگوی سپاه پاسداران با تأکید براینکه خاستگاه و جایگاه رسانه‌ها برای تغییر و جهت‌دهی به افکار عمومی خیلی مهم است، افزود: همه رسانه‌ها یک صاحبی دارند و ما رسانه بدون صاحب نداریم و معتقدیم هر رسانه‌ای برای رسیدن به هدفی تأسیس و دایر شده که برای رسیدن به این اهداف تلاش می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: هیچ چیزی به عنوان و اسم "رسانه بی‌طرف" وجود خارجی ندارد، هرچند عده‌ای ممکن است ادعایی داشته باشد اما رسانه بدون صاحب، جهت و خط و ربط، وجود ندارد. برای مقابله با این رویکرد دشمنان باید به‌دنبال افزایش سطح سواد رسانه‌ای در بین مردم باشیم.

سردار شریف با بیان اینکه افراد باید سواد تشخیص سره از ناسره را داشته باشند، اظهار داشت: "استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی" از جمله مبانی است که همه افرادی که در این جغرافیا زندگی می‌کنند به آن اعتقاد و ایمان دارند، دشمن همه تلاش خود را می‌کند تا آب رفته را به جوی بازگرداند.

مسئول روابط‌عمومی کل سپاه پاسداران افزود: خبرنگاری که می‌خواهد قلم بزند باید بداند که تاریخ این کشور در دوران پهلوی اول تا وقوع انقلاب اسلامی در ایران در اختیار آمریکایی‌ها قرار داشت. امروز دشمن با ابزاری که در اختیار دارد به دنبال ایجاد شک در اعتقادات مردم است. شبی که انتخابات سال 88 به پایان رسید، نخستین خبری که بی‌بی‌سی درباره انتخابات اعلام کرد به‌گونه‌ای بود که سر آغاز فتنه‌ای بزرگ شد. اگر کسی سواد رسانه‌ای حداقلی داشت می توانست این شگردهای دشمن را تشخیص دهد. 

سردار شریف تأکید کرد: هزینه های فتنه فقط هزینه‌های مادی مانند آتش گرفتن چند مغازه و موتورسیکلت وغیره نبود، بلکه حیثیت و کارآمدی نظام و حیثیت مردم ایران را به‌سخره گرفت. این کارکرد رسانه‌های دشمن است که از بزنگاه انتخابات که فصل شادابی و شعف است، به‌نفع خود سود می‌برد.

وی ادامه داد: همواره دشمن به لحاظ رسانه‌ای تلاش کرده علیه نظام جمهوری اسلامی ایران جریان‌سازی خبری راه انداخته و رفتارهای ظالمانه آمریکا و اروپا و گروهک‌های تروریستی را توجیه کند.

سردار شریف در ادامه در واکنش به اظهارات سخیف نماینده آمریکا در سازمان ملل درباره ایران اظهار داشت: عربستان سه سال است که بمب‌ها را بر سر مردم یمن می‌ریزد و تمام تسلیحات از آمریکا و اروپا می‌آید اما نماینده آمریکا یک لوله نشان می‌دهد و می‌گوید که اثر انگشت ایرانی‌ها روی آن است در حالی که همه می‌دانند یمن، تجهیزات موشکی مفصلی از اتحاد جماهیر شوروری و کره شمالی گرفته و کشور صاحب موشک در منطقه بود.

مسئول روابط‌عمومی کل سپاه پاسداران گفت: ابزار رسانه‌ای دشمن به‌گونه‌ای است که به افکار عمومی مهلت نمی‌دهد دنبال پاسخ سئوالات خود باشد. برای نمونه 6 سال داعش در منطقه انواع و اقسام جنایت‌ها را انجام داد اما آن‌ها اجازه ندادند که شکست داعش 6 روز بر خروجی رسانه‌ها بماند، برای همین موضوع جدیدی همچون انتقال پایتخت اسرائیل به قدس را مطرح کردند و مطمئن باشید هر روز سوژه‌های جدیدی را مطرح کند.

سردار شریف خاطرنشان کرد: همه این اتفاقات براساس طراحی عملیات رسانه‌ای و ابزار رسانه‌ای پرقدرت و پرشدت دنبال می‌شود. آن‌ها همواره شکست خود را با یک جریان‌سازی رسانه‌ای می‌پوشانند. عربستان، آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها در 10 سال اخیر هر پرونده‌ای که در منطقه آغاز کردند با شکست همراه شد.

مسئول روابط‌عمومی کل سپاه پاسداران با بیان اینکه دشمن با گفتمان انقلاب اسلامی مشکل دارد، اظهار داشت: جریان رسانه‌ای دنیا که صاحب آن قدرت‌های بزرگ هستند برای مقابله با انقلاب اسلامی که گفتمان جدید و ارزشی دارد، با همه قوا در حال کار است. دشمنی آنان با انقلاب اسلامی به‌دلیل اینکه انقلاب ما منحصربه‌فرد بوده و برآمده از وحی الهی است، تمامی ندارد. 

وی تأکید کرد: گفتمان غربی‌ها فروخواهد پاشید، همانطور که گفتمان کمونیست‌ها در مقابل گفتمان انقلاب اسلامی کم آورد و نابود شد. ترامپ از قدرت و هیبت جمهوری اسلامی می‌ترسد. ترامپ در سخنرانی خود ملت ایران را تروریست خواند و فرمایش مقام معظم رهبری درباره دست چدنی و دستکش مخملی خود را نشان داد.

سردار شریف بیان داشت: جبهه رسانه‌ای دشمن تلاش می‌کند بگوید نظام جمهوری اسلامی ناکارآمد بوده و نظام دینی قادر به اداره جامعه نیست اما جمهوری اسلامی نشان داده که امروز پس از گذشت 39 سال در همه حوزه‌ها از جمله حوزه امنیتی شرایط بسیار مطلوبی داریم؛ این امنیت به‌سادگی به دست نیامده و نتیجه تلاش و مجاهدت‌ها به‌گونه‌ای بوده که ما را به این موفقیت رسانده است.

مسئول روابط‌عمومی کل سپاه پاسداران با بیان اینکه ایران اسلامی امروز در اوج اقتدار قرار دارد، گفت: اوضاع کشور با شرایط ابتدای انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس قابل مقایسه نیست، در حوزه‌های مختلف تجارب موفق‌تری داریم و در عرصه‌های مختلف قادریم از کشور خود دفاع کنیم.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها باید در تراز انقلاب اسلامی و مردم ایران فعالیت کنند، تأکید کرد: امروز به‌لطف الهی قدرتمندترین کشور منطقه هستیم. وقتی رئیس سیا به یکی از محبوب‌ترین فرماندهان میدانی ما نامه می‌نویسد و او نگاه هم نمی‌کند، این نشانه اقتدار ماست.

مسئول روابط‌عمومی کل سپاه پاسداران افزود: رسانه‌ها باید عظمت‌های کشور را با صراحت و قدرت بگویند و نترسند. این‌ها اگر قادر بودند در حوزه نظامی به ما ضربه بزنند شک نکنید که این کار را می‌کردند اما فهمیدند اگر ضربه‌ای بزنند، محکم‌تر و بزرگتر می‌خورند.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها