خوشرو: وتوی آمریکا علیه قطعنامه فلسطین، حمایت بارز از اشغالگری و تجاوز است

خوشرو: وتوی آمریکا علیه قطعنامه فلسطین، حمایت بارز از اشغالگری و تجاوز است
دوشنبه 27 آذر 1396 - 22:12

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد، وتوی قطعنامه فلسطین در شورای امنیت رانمونه بارز حمایت امریکا از اشغالگری و تجاوز رژیم صهیونیستی دانست.

العالم - ایران / سیاسی

غلامعلی خوشرو روز دوشنبه به دنبال رای منفی آمریکا به قطعنامه پیشنهادی مصر درباره قدس، این مطلب را بیان کرد.
در پی فرمان 6 دسامبر 2017 دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، شورای امنیت سازمان ملل در نشست هفته گذشته به این مساله پرداخت و 14 کشور عضو با این تصمیم مخالفت کردند. 
همزمان کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی و وزیران امورخارجه کشورهای عربی گرد هم آمدند و نسبت به این حرکت، اعتراض کردند. 
بر این اساس مصر که هم اکنون عضو غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد است پیش نویس قطعنامه ای را به شورای امنیت ارائه داد که در آن بدون ذکر نام کشور یا محکوم کردن کشوری، هر اقدامی برای تغییر وضعیت قدس را لغو می کند و از تمامی کشورها می خواهد از انتقال سفارت خود از سرزمین های اشغالی به قدس خودداری کنند. 
این پیش نویس رای مثبت 14 عضو شورای امنیت را کسب کرد اما به دلیل مخالفت آمریکا،نتوانست تصویب شود.
خوشرو افزود: برای هفت دهه، جامعه جهانی مساله فلسطین را به عنوان محوری ترین مساله خاورمیانه تلقی می کند در حالی که دولت امریکا با فریب اذهان عمومی می خواهد واقعیت را وارونه جلوه داده و مساله فلسطین را از دستور کار سازمان ملل حذف کند. 
نماینده ایران در سازمان ملل متحد، ادامه داد: اقدام ناعادلانه و مخرب امریکا در شناسایی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل خشم جهان اسلام و بلکه جامعه جهانی را برانگیخته است و وتوی قطعنامه امروز شورای امنیت، نمونه دیگری از مقابله امریکا با مسلمانان و بلکه آزادگان جهان است. 
خوشرو اضافه کرد: طی چند دهه گذشته، رژیم اسرائیل مسئول تجاوز، کشتار و آوارگی فلسطینی ها بوده است و برخلاف نادیده گرفتن مقدسات اسلامی در فلسطین، ایالات متحده با وتو در شورای امنیت سازمان ملل متحد، در انجام هرگونه جنایات و قتل از رژیم اسراییل حمایت و از هیچ تلاشی در تامین تسلیحات مخرب برای این رژیم کوتاهی نکرده است. 
وی تاکید کرد: اقدام اخیر دولت آمریکا نشان داد که ایالات متحده تنها به دنبال دستیابی به حداکثر منافع رژیم اسرائیل است و هیچ احترامی برای درخواست های قانونی فلسطینی ها قائل نیست.
سفیر ایران در سازمان ملل متحد تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران، تصمیم اخیر دولت آمریکا برای شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت خود به قدس را به شدت محکوم می کند.
خوشرو یادآور شد: جهان اسلام تصمیم یکجانبه آمریکا در مورد سرنوشت فلسطین و قدس عزیز را ظالمانه می داند وتاکید می کند که نفی توافقات بین المللی و جامعه بین المللی در مورد فلسطین، پیامدهای سیاسی زیانباری را به همراه خواهد داشت که ایالات متحده و اسرائیل مسئول آن خواهند بود.

پربیننده ترین خبرها