یونیسف: بیش از 11 میلیون کودک یمنی به کمک های بشردوستانه نیاز دارند

یونیسف: بیش از 11 میلیون کودک یمنی به کمک های بشردوستانه نیاز دارند
چهارشنبه 27 دی 1396 - 20:05

صندوق کودکان سازمان ملل متحد روز چهارشنبه اعلام کرد بیش از 11 میلیون کودک یمنی از کمبود شدید مواد غذایی رنج می برند و به کمک های بشردوستانه نیاز فوری دارند.

العالم- یمن                 

این سازمان در نشست خبری در صنعاء پایتخت یمن تاکید کرد بیش از سه میلیون کودک یمنی از آغاز تجاوز نظامی سعودی تاکنون متولد شده اند و این کودکان با فقر ، بیماری ، کمبود مواد غذایی و دارو ، محروم بودن از نعمت آموزش و آب شرب مناسب دست و پنجه نرم می کنند و با خشونت دست به گریبان هستند.

یونیسف در گزارشی که در این کنفرانس ارائه کرد افزود یک نسل کامل از کودکان یمنی تحت الشاع جنگ ویرانگر و تجاوز نظامی به این کشور قرار گرفته اند و از پیامدهای روانی و فیزیکی آن تا سن بلوغ و برخی دیگر نیز تا آخر عمر رنج خواهند برد.

 بر اساس این گزارش ، بیش از 5000 کودک یمنی از سال 2015 تاکنون با میانگین روزانه 5 کودک کشته و زخمی شده اند و بیش از 11 میلیون کودک یمنی به کمک های بشردوستانه نیاز دارند. نیمی از کودکان یمن به آب شرب مناسب و خدمات پزشکی و بهداشتی دسترسی ندارند و یک میلیون و هشتصد هزار کودک نیز مبتلا به سوء تغذیه شدید شده اند.

بیش از دو میلیون کودک به مدرسه نمی روند و بیش از یک میلیون نفر نیز به بیماری هایی مانند وبا و اسهال شدید مبتلا شده اند.

در این گزارش آمده است 256 مدرسه در یمن بر اثر حملات ائتلاف متجاوز به طور کلی از بین رفته است این در زمانی است که یمن تا قبل از این تجاوز در زمره فقیر ترین کشورهای جهان قرار داشت.

یونیسف از جامعه بین المللی خواست برای توقف فوری خشونت در یمن تلاش کند و حمایت از کودکان را در اولویت قرار دهد. به قانون حقوق بشر بین الملل برای حمایت از کودکان هنگام جنگ پایبند باشد. همچنین درخواست شد کانال ها و مسیرهایی برای ورود کمک های بشردوستانه به یمن باز و از تعطیلی خدمات اساسی و ضروری از جمله بهداشتی جلوگیری شود.

پربیننده ترین خبرها