کمیساریای انتخابات عراق: تغییر موعد انتخابات برای آمادگی بیشتر بهانه است! / النجباء: تعویق انداختن انتخابات، توطئه ای خارجی است

کمیساریای انتخابات عراق: تغییر موعد انتخابات برای آمادگی بیشتر بهانه است! / النجباء: تعویق انداختن انتخابات، توطئه ای خارجی است
پنج‌شنبه 28 دی 1396 - 17:37

کمیساریای عالی انتخابات عراق آمادگی خود را برای برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور در 12 مه آینده (22 اردیبهشت) اعلام کرد.

 العالم - عراق

کمیساریای عالی انتخابات عراق امروز پنجشنبه با اعلام آمادگی برای برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور در 12 می آینده (22 اردیبهشت) تصریح کرد، تغییر این موعد هیچ تاثیری در آمادگی آن نخواهد گذاشت.

کریم التمیمی، سخنگوی کمیساریای انتخابات عراق افزود: با اعلام آمادگی خود به پارلمان برای برگزاری انتخابات، همه اقدامات لازم از نظر فنی و اداری برای این منظور را در نظر گرفته ایم.

گفتنی است هیات وزیران عراق پیشتر 12 مه 2018 را موعد برگزاری انتخابات پارلمانی و محلی اعلام کرده بود.

کمیساریای عالی و مستقل انتخابات در عراق، دیروز  پس از بررسی‌ نهایی فهرست ائتلاف‌های انتخاباتی در شورای کمیساریای عالی، اسامی این ائتلاف‌ها را اعلام کرد.

"ریاض البدران" رئیس اداره انتخابات در کمیساریای عالی انتخابات، طی بیانیه‌ای اعلام کرد شمار ائتلاف‌های انتخاباتی تایید شده، برای شرکت در انتخابات روز 12 می آینده (22 اردیبهشت)، 27 عدد است و شمار احزاب حاضر در این ائتلاف‌ها به 143 می‌رسد. احزابی که در این ائتلاف‌ها شرکت نکرده‌اند نیز می‌توانند به طور انفرادی در انتخابات شرکت کنند.

وی از احزاب سیاسی و ائتلاف‌های انتخاباتی خواست تا در مدت زمان تعیین شده ادامه خواهد داشت، فهرست نامزدهای خود را به کمیساریا اعلام کنند.

کمیساریای عالی انتخابات یک هیأت مستقل مرتبط با پارلمان عراق است که مسئولیت برگزاری انتخابات‌های این کشور را برعهده دارد.

پنجشنبه پیش، زمان ثبت‌نام ائتلاف‌های انتخاباتی به پایان رسیده بود و کمیساریا اعلام کرده بود که پس از بررسی‌های لازم، فهرست این ائتلاف‌ها را اعلام خواهد کرد.

این در حالی است که خبرنگار شبکه العالم از عقب نشینی نمایندگان ائتلاف ملی عراق و فراکسیون کرد التغییر از حضور در پارلمان این کشور خبر داد.

جنبش النجباء عراق اعلام کرد به تعويق انداختن انتخابات، توطئه اي خارجي است که بايد با آن مقابله کرد. پارلمان عراق رأي گيري محرمانه در خصوص زمان برگزاري انتخابات پارلمان و به تعويق انداختن آن را آغاز کرد و نمايندگان "ائتلاف ملي" با تحريم اين رأي گيري ، جلسه را ترک کردند. 

نمايندگان ائتلاف ملي عراق تعويق انتخابات و رأي گيري محرمانه در خصوص مشخص شدن زمان آن را رد کردند.

منابع عراقی اعلام کردند که پارلمان این کشور بدون رای گیری برای تعیین زمان انتخابات، جلسه خود را به شنبه آینده موکول کرد.

221

پربیننده ترین خبرها