واکنش سازمان ملل به بازداشت نامزد انتخابات ریاست جمهوری مصر

واکنش سازمان ملل به بازداشت نامزد انتخابات ریاست جمهوری مصر
سه شنبه 3 بهمن 1396 - 23:13

سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد در واکنش به بازداشت یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آتی مصر، خواستار برگزاری انتخاباتی «آزاد» و «سالم» در این کشور شد.

العالم - مصر

سازمان ملل متحد به حوادث ایجاد شده اخیر پیرامون انتخابات ریاست جمهوری مصر واکنش نشان داد.

بنابر اعلام شبکه المیادین، سخنگوی دبیر کل «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل شامگاه سه‌شنبه در واکنش به بازداشت یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مصر اظهار داشت، این سازمان امیدوار است انتخابات پیش روی مصر در جوی «سالم» و «آزاد» برگزار شود.

نیروهای مسلح مصر عصر امروز در بیانیه‌ای از بازداشت «سامی عنان»، رئیس پیشین ستاد مشترک ارتش مصر و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آینده این کشور خبر دادند.

در این بیانیه آمده است، عنّان مرتکب جعل اسناد رسمی برای درج نام خود در فهرست اطلاعات رأی‌دهندگان شده است که این امر بر خلاف قوانین و ضوابط مربوط به نظامیان است. علاوه بر آن، بیانیه سامی عنان برای اعلام تصمیم خود جهت نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری، تحریکی آشکار علیه نیروهای مسلح با هدف ایجاد اختلافات بین این نیروها و مردم محسوب می‌شود.

پیش از این نیز «احمد شفیق»، آخرین نخست وزیر دوران «حسنی مبارک» رئیس جمهور مخلوع مصر تحت فشارهای دولت حاکم مجبور به عقب نشینی شد و از نامزدی انتخابات کناره گیری کرد.

انتخابات ریاست جمهوری مصر در داخل کشور به مدت سه روز (26 تا 28 مارس) برگزار خواهد شد. قرار است این انتخابات همچنین در خارج از کشور در روزهای 16، 17 و 18 مارس برگزار شود.

ژنرال «عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهوری مصر برای دومین بار جهت نامزدی در این انتخابات اعلام آمادگی کرده است.

پربیننده ترین خبرها