موگرینی: هیچ پیشنهادی برای تحریم‌های بیشتر ایران وجود ندارد

موگرینی: هیچ پیشنهادی برای تحریم‌های بیشتر ایران وجود ندارد
دوشنبه 28 اسفند 1396 - 11:49

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت امروز هیچ پیشنهادی برای تحریم‌های بیشتر ایران وجودندارد.

العالم - اروپا

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت امروز هیچ پیشنهادی برای تحریم‌های بیشتر ایران وجود ندارد.

موگرینی همچنین گفت امروز اعضای اتحادیه اروپا در بروکسل پیرامون ادامه اجرای کامل برجام صحبت خواهد کرد. 

یازدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام روز جمعه 25 اسفند (16 مارس) با حضور هیأت‌های ایران و گروه 1+5 (آمریکا، فرانسه، روسیه، انگلیس، چین و آلمان) و به ریاست سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه ایران و هلگا اشمیت معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در هتل پله کوبورگ شهر وین پایتخت اتریش برگزار شد. 

پس از نشست کمیسیون مشترک در وین، همه شرکت کنندگان پایبندی مستمر خود به تعهدات برجامی را مورد توجه قرار داده و بر ضرورت حصول اطمینان از اجرای موثر آن در تمامی بخشهای مربوطه با حسن نیت و در فضایی سازنده تاکید کردند.

خبرگزاری رویترز اخیرا در گزارشی نوشته بود، سه کشور اروپایی پیشنهاد تحریم افراد دخیل در برنامه موشکی ایران و فعالیت‌های تهران در سوریه را داده‌اند. این خبرگزاری با بیان اینکه اعمال این تحریم‌ها نیازمند حمایت 28 عضو اتحادیه اروپاست، عنوان کرده که این سند روز جمعه به پایتخت کشورهای اروپایی ارسال شده بود. 

در این سند آمده است: «بنابراین، ما در روزهای آتی فهرستی شامل افراد و موسسات (ایرانی) که بایستی با توجه به نقش‌های علناً مشخص‌شده‌شان تحریم شوند، توزیع خواهیم کرد».

موگرینی همچنین گفت که اتحادیه اروپا کاملا با انگلیس در مسئله حمله با گاز اعصاب در سالزبری همراه است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت امروز بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس درباره حادثه سالزبری برای اعضای اتحادیه صحبت خواهد کرد. 

پربیننده ترین خبرها