«راهپیمایی بازگشت» در غزه برای چهارمین هفته متوالی با عنوان «جمعه شهدا و اسرا»/ 4 شهید و 126 زخمی در یورش صهیونیست ها به فلسطینیان + تصاویر

«راهپیمایی بازگشت» در غزه برای چهارمین هفته متوالی با عنوان «جمعه شهدا و اسرا»/ 4 شهید و 126 زخمی در یورش صهیونیست ها به فلسطینیان + تصاویر
جمعه 31 فروردين 1397 - 14:01

فلسطینی‌های ساکن نوار غزه امروز را «جمعه شهدا و اسرا» نامیدند و برای چهارمین هفته متوالی در مرز این منطقه با فلسطین اشغالی تجمع کردند تا بر «حق بازگشت» آوارگان و ضرورت لغو محاصره 11 ساله غزه تأکید کنند.

العالم _ فلسطین اشغالی

از ساعت‌های اولیه صبح امروز صدها فلسطینی به دعوت «کمیته ملی راهپیمایی بازگشت و شکستن محاصره (غزه)» برای برگزاری راهپیمایی بازگشت، خود را به  مرز  نوار غزه با فلسطین اشغالی رساندند.

عنوان تظاهرات امروز «جمعه شهدا و اسرا» است؛ کمیته یاد شده بر مسالمت‌آمیز بودن این تظاهرات تأکید کرد و از خانواده‌های شهدا و اسرا دعوت کرد با در دست داشتن عکس شهیدان و اسیران خود در این راهپیمایی شرکت کنند.

فلسطینی‌ها در این راهپیمایی مردمی تلاش دارند بر قطعنامه 194 شورای امنیت سازمان ملل تأکید کنند، قطعنامه‌ای که در بند 11 آن بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمینشان اشاره می‌شود، از دیگر خواسته‌های آنها لغو محاصره 11 ساله غزه است. طی تظاهرات سه جمعه گذشته در مرز غزه 33 فلسطینی شهید و بیش از چهار هزار نفر دیگر زخمی شدند.

رژیم صهیونیستی امروز اقدام به پرتاب برگه‌هایی بر فراز خیمه‌‌های بازگشت که در مرز نوار غزه برپا شده، کرد و به فلسطینی‌ها هشدار داد در صورت نزدیکی به حصار مرزی غزه یا حمل سلاح، با پاسخ این رژیم مواجه خواهند شد. همچنین ساعاتی قبل از شروع راهپیمایی‌ ، نظامیان صهیونیست‌ به سمت یک جوان فلسطینی در این چادرها شلیک کردند و وی به بیمارستان منتقل شد.

امروز ، سازمان ملل و اتحادیه اروپا خواستار حمایت از شرکت‌کنندگان در تظاهرات مسالمت‌آمیز بازگشت در نوار مرزی باریکه غزه و تامین دارو و تجهیزات پزشکی لازم برای آنان شدند.


 وزارت بهداشت فلسطین از زخمی شدن یک فلسطینی دیگر در شرق جبالیا بر اثر برخورد گلوله به وی از ناحیه سر خبر داد؛ وی «معلول» بوده و حالش وخیم گزارش شده است.


جوانان فلسطینی همزمان باحضور تظاهرکنندگان در راهپیمائی حق بازگشت ، لاستیک ها را در شرق اردوگاه ههای العوده در نوار غزه آتش زدند.


15:30/ اولین شهید امروز

«احمد نبیل ابوعقل» (25 ساله) که مورد اصابت گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی در جبالیای نوار غزه قرار گرفته بود، به شهادت رسید و 5 تن دیگر زخمی شدند، یکی از مجروحان ، امدادگر است.


رژیم صهیونیستی برای متفرق کردن تظاهرات‌کنندگان از گلوله جنگی ، بمب دودزا و اشک‌آور استفاده کرد. 


16:00/ جهاد اسلامی: این غزه است که دستورکارهایش را بر دشمن اسرائیلی تحمیل می کند

داوود شهاب از اعضای ارشد جهاد اسلامی به شبکه «المیادین گفت: راهپیمایی بازگشت در 15 ماه می گسترده‌تر و به کرانه باختری کشیده خواهد شد. وی افزود، ویدئویی که از تک‌تیراندازهای این جنبش در مرز نوار غزه منتشر شد پیامی مبنی بر آماده بودن دائم مقاومت است.

شهاب ادامه داد: استفاده از زبان زور علیه غزه بی‌فایده است ، این غزه است که دستورکارهایش را بر دشمن اسرائیلی تحمیل می کند. تظاهرات ما برای شکستن محاصره غزه به معنای اجازه ورود آب و غذا نیست بلکه ملت ما مشتاق قدس هستند.


همزمان برخی مناطق در کرانه باختری مانند البیره نیز در اعلام همبستگی با ساکنان غزه دست به تظاهرات زدند و درگیری‌هایی میان آنها و نظامیان صهیونیستی رخ داد. 


16:30/ خبرنگار العالم زخمی شدن 40 فلسطینی در اثر اصابت گلوله های شلیک شده توسط نیروهای صهیونیستی خبر داد.


17:00/ طبق اعلام وزارت بهداشت غزه، دومین فلسطینی نیز در جریان تظاهرات در مناطق مرزی به شهادت رسید. تاکنون بیش از ۵۰ نفر هم درپی درگیری با نظامیان صهیونیست مجروح شدند.


18:00/ خبرنگار العالم تا این لحظه از شهادت 2 فلسطینی و مجروحیت 83 تن دیگر طی راهپیمایی امروز خبر داد.


19:00/ خبرنگار العالم تا این لحظه از مجروحیت 126 تن دیگر طی راهپیمایی امروز خبر داد.


20:00/ خبرنگار العالم تا این لحظه از شهادت 4 فلسطینی و مجروحیت 126 تن دیگر طی راهپیمایی بازگشت امروز خبر داده است.

 

پربیننده ترین خبرها