جزئیات جدید از تیراندازی شب گذشته در اطراف کاخ ملک سلمان از زبان افشاگر اخبار آل سعود

جزئیات جدید از تیراندازی شب گذشته در اطراف کاخ ملک سلمان از زبان افشاگر اخبار آل سعود
يکشنبه 2 ارديبهشت 1397 - 15:10

مجتهد، افشاگر اخبار آل سعود، در صفحه شخصی خود در توییتر جزئیاتی را درباره تیراندازی دیشب نزدیک کاخ سلطنتی در ریاض منتشر کرد.

العالم _ عربستان سعودی

مجتهد، فعال توییتری عربستانی، که اطلاعات وسیعی از مسائل پشت پرده آل سعود در اختیار دارد، در صفحه شخصی خود در توییتر درباره تیراندازی نزدیک کاخ سلطنتی در ریاضنوشت: اطلاعات به دست آمده تا به این لحظه درباره تیراندازی در منطقه الخزامی حاکی از حمله به خودرو‌های حامل توپ پنجاه میلیمتری است و واکنش‌ها بی هدف بوده است. تا به این لحظه جزئیاتی درباره هویت مهاجمان (که ناپدید شدند)، هدف از حمله و شمار زخمی‌ها به دست نیامده است.

مجتهد در توییتی دیگر نوشت: محافل نزدیک به آل سعود جزئیاتی شبیه به این توییت را نقل می‌کنند.

منظور مجتهد از "این توییت"، توییت صوت العرب است که در آن نوشته شد علاوه بر آن چه مجتهد گفت، یک منبع آگاه اعلام کرد که هفت نفر از دو طرف کشته شده اند و بقیه مهاجمان ناپدید شده اند. یک منبع رسمی می‌گوید هدف این حمله محمد بن سلمان است و گروهی از اعضای خاندان آل سعود در پشت پرده آن قرار دارند.

مجتهد در سومین توییت خود نوشت: ممکن است یک پهپاد به صورت عرضی فرود آمده باشد. یا این مسئله برای تصویر برداری از منطقه به منظور کمک به مهاجمان بوده باشد، اما تیراندازی به این پهپاد ربط ندارد، بلکه دو طرف تقریبا یک ساعت به سمت یکدیگر تیراندازی کردند.

شب گذشته گزارش‌هایی غیررسمی درباره انفجار و تیراندازی در نزدیکی کاخ محل اقامت ملک سلمان، پادشاه سعودی در ریاض، پایتخت عربستان، منتشر شد. چند منبع در پیام‌هایی در توییتر تصاویر و ویدیوهایی از این تیراندازی‌ها را منتشر و اعلام کردند این تیراندازی‌ها، تلاش برای کودتا بوده است. منابع دیگر دلیل تیراندازی را ورود یک پهپاد به حریم کاخ پادشاهی عنوان کردند. برخی گزارش‌های غیررسمی نیز از احتمال حمله تروریستی حکایت داشتند.

پربیننده ترین خبرها