«هادی العامری» گزینه ائتلاف «الفتح» برای نخست‌وزیری عراق

«هادی العامری» گزینه ائتلاف «الفتح» برای نخست‌وزیری عراق
سه شنبه 4 ارديبهشت 1397 - 12:26

رهبر عصائب اهل الحق عراق با تاکید بر اینکه در انتخابات پارلمانی این کشور، ائتلاف الفتح، اول خواهد شد اعلام کرد که «هادی العامری» گزینه این ائتلاف برای نخست‌وزیری خواهد بود.

العالم _ عراق

«قیس الخزعلی» رهبر عصائب اهل الحق عراق اعلام کرد که ائتلاف انتخاباتی «الفتح»، به رهبری «هادی العامری» تاثیر زیادی در انتخاب نخست‌وزیر آینده خواهد داشت.

به نوشته پایگاه خبری «اسکای نیوز»، وی اعلام کرد که العامری گزینه ائتلاف الفتح برای تصدی پست نخست‌وزیری است. اما در صورت عدم موافقت العامری برای تصدی این پست، نامزد جایگزینی معرفی خواهد شد اما این مسئله نیز تنها با پذیرش شروط ائتلاف الفتح میسر خواهد شد. 

خزعلی تایید کرد که «حیدر العبادی» نخست‌وزیر کنونی عراق بیشترین شانس را برای نخست‌وزیری مجدد دارد اما انتظار می‌رود که فهرست الفتح در انتخابات می آینده (22 اردیبهشت)، در صدر قرار گیرد و پس از آن، فهرست النصر به رهبری العبادی باشد و فهرست ائتلاف دولت قانون در رتبه سوم، ائتلاف سائرون در رتبه چهارم و جریان حکمت ملی به رهبری «عمار الحکیم» در رتبه پنجم باشد.

ائتلاف الفتح به ریاست العامری تشکیل شده و اغلب گروه‌های زیرمجموعه «الحشد الشعبی» از جمله «عصائب اهل الحق» به آن پیوستند و 15 حزب سیاسی ثبت شده در کمیساریای عالی انتخابات از جمله  مجلس اعلای اسلامی، تجمع عدالت و وحدت ، تجمع عراق آینده به ریاست «ابراهیم بحرالعلوم»، جنبش الوفاء و التغییر به ریاست «اسکندر وتوت» در این ایئتلاف حضور دارند.

فارس

پربیننده ترین خبرها