مقام آلمانی: ماکرون به دنبال افزودن عناصر تازه‌ای به برجام است

مقام آلمانی: ماکرون به دنبال افزودن عناصر تازه‌ای به برجام است
پنج‌شنبه 6 ارديبهشت 1397 - 16:18

یک مقام آلمانی با بیان اینکه برلین خواستار حفظ توافق هسته‌ای با ایران است، گفت ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه معتقد است که همزمان با حفظ برجام، باید عناصر تازه‌ای به آن افزود.

العالم-اروپا

 یک مقام آلمانی روز پنج‌شنبه گفت طرح پیشنهادی «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه درباره توافق هسته‌ای با ایران، مبتنی بر افزودن عناصر تازه‌ای به این توافق است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این مقام آلمانی که در آستانه سفر «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان به واشنگتن صحبت می‌کرد، گفت: «مفروض طرح پیشنهادی ماکرون این است که این توافقنامه به شکل کنونی آن حفظ شود و عناصر تازه‌ای بر آن افزوده شوند.»

وی افزود: «به عقیده ما، این توافقنامه باید حفظ شود.»

مرکل قرار است در سفر به واشنگتن با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا درباره وضعیت توافق هسته‌ای صحبت کند. ماکرون هم این هفته به همین منظور در واشنگتن بود. او در جریان این سفر، گفت با ترامپ درباره حفظ توافق هسته‌ای و افزودن سه ستون دیگر به آن، صحبت کرده است.

رئیس‌جمهور فرانسه هدف از این کار را محدود کردن برنامه موشکی، فعالیت‌های منطقه‌ای و طولانی‌تر کردن محدودیت‌های هسته‌ای ایران عنوان کرده است. وی با این حال در پایان سفر به خبرنگاران گفت همچنان معتقد است که احتمالا ترامپ روز ۱۲ می (۲۲ اردیبهشت)، یعنی موعد بعدی تمدید تعیق تحریم‌های ایران، از برجام خارج می‌شود.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها