مسکو اعلام کرد؛

پاکسازی کامل «یرموک» سوریه از نیروهای داعش

 پاکسازی کامل «یرموک» سوریه از نیروهای داعش
چهارشنبه 2 خرداد 1397 - 16:09

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که منطقه «یرموک» در غرب سوریه از وجود نیروهای گروه تروریستی داعش پاکسازی شده است.

العالم - سوریه

بنا بر گزارش خبرگزاری «اینترفکس»، این فرمانده نظامی روس همچنین گفت: «نیروهای دولت سوریه عملیات آزادسازی تمام بخش‌های حومه دمشق را تکمیل کرده‌اند».

وی در ادامه گفت: «از تاریخ 7 می (17 اردیبهشت ماه) تا کنون 12 هزار و 407 نفر از اعضای گروه‌های مسلح، منطقه کاهش تنش در حمص را ترک کرده‌اند».

این فرمانده روس افزود: «نیروهای مسلحی که حمص را ترک می‌کردند، 14 سامانه ضدموشکی، 7 تانک، راکت های ضدتانک، خودروهای زرهی، خمپاره و مسلسل‌هایی را که در اختیار داستند تحویل داده‌اند».

رادسکوی علاوه بر این عنوان کرد: «در ماه ژانویه و فوریه گذشته بیش از هزار و 500 نفر از نیروهای جبهه‌النصره در ادلب کشته شده‌اند و نیروهای دولت سوریه کنترل کامل شرق ادلب، حومه دمشق، غوطه شرقی، قلمون شرقی، یرموک، و مناطق شمالی حمص را به دست گرفته‌اند».

این فرمانده ارشد روس در ادامه از سازمان ملل و دیگر سازمان‌های بین‌المللی خواست تا به عملیات احیای سوریه ملحق شوند.

وی همچنین گفت، متخصصان مین‌روبی سازمان ملل قرار است در دمشق یک دفتر نمایندگی افتتاح کنند.

طبق اعلام این مقام روس، مقامات سوریه به هیأت‌های سازمان ملل اجازه می‌دهند تا با همراهی نیروهای روسیه از غوطه شرقی بازدید کنند.

رادسکوی در پایان تأکید کرد، کشورهای تضمین کننده آتش بس سوریه (ایران، روسیه و ترکیه) در آستانه توافق کرده‌اند تا با همکاری یکدیگر اعتماد میان طرف‌های سوری را تقویت کنند.

تا کنون 9 دوره مذاکرات صلح سوریه با حضور این سه کشور، تعدادی ناظر و طرف‌های سوری در آستانه پایتخت قزاقستان برگزار شده است.

پربیننده ترین خبرها