واشنگتن در حال بررسی مجازات‌هایی علیه فلسطین

واشنگتن در حال بررسی مجازات‌هایی علیه فلسطین
پنج‌شنبه 3 خرداد 1397 - 13:10

یک مسئول آمریکایی اعلام کرد: واشنگتن در حال تصمیم‌گیری برای اعمال مجازات‌هایی علیه فلسطینی‌ها در پاسخ به شکایت آنها از اسرائیل در دادگاه لاهه است.

العالم-فلسطین اشغالی

سایت "تایمز آو اسرائیل" به نقل از سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا که نامش را فاش نکرد، گزارش داد، واشنگتن در حال بررسی مجازات‌ها و تحریم‌هایی علیه نمایندگی سازمان آزادی‌بخش فلسطین در این کشور در واکنش به درخواست فلسطینی‌ها از دادگاه کیفری بین‌المللی برای آغاز تحقیقی درباره جرائم اسرائیل است.

این سایت به نقل از منبع یاد شده، آورد: اکنون در حال بررسی این مساله هستیم که آیا با این تحول جدید لازم است وضعیت فعلی سازمان آزادی‌بخش فلسطین در واشنگتن را تغییر دهیم یا نه.

طبق قانونی در آمریکا، در صورتی که تشکیلات خودگردان فلسطین علیه اسرائیل در داداگاه لاهه شکایت کند، مجازات‌هایی علیه فلسطین از جمله تعطیلی نمایندگی‌های دیپلماتیک فلسطین در آمریکا اعمال می‌شود.

رکس تیلرسون، وزیر خارجه سابق آمریکا در نوامبر گذشته اعلام کرد، درباره پایبندی فلسطینی‌ها به مجوز داده شده از سوی کنگره اطمینان ندارد اما به نمایندگان سازمان آزادی‌بخش اجازه می‌دهد که به صورت محدود به فعالیت‌های خود ادامه دهند.

به این ترتیب دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا ۹۰ روز مهلت یافت تا در گزارشی اعلام کند که آیا فلسطینی‌ها در مذاکرات مستقیم با اسرائیل شرکت می‌کنند یا نه، در صورت تایید این مساله تشکیلات خودگردان می‌تواند نمایندگی‌های خود در واشنگتن را حفظ کند.

با وجود اینکه این مهلت ۹۰ روزه پایان یافته و تنش میان دو طرف فلسطینی و اسرائیل نیز بالا گرفته، اما نمایندگی‌های فلسطین تا امروز همچنان به کار خود ادامه می‌دهند.

تشکیلات خودگردان فلسطین اخیرا از دادگاه کیفری بین‌المللی خواست تحقیقی را در رابطه با کشته شدن ده‌ها تظاهرکننده فلسطینی در درگیری با سربازان اسرائیلی در مرزهای نوار غزه آغاز کند.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها