حوثی: درگیری در ساحل غربی استان حدیده به تصمیم آمریکا گرفته شد

حوثی: درگیری در ساحل غربی استان حدیده به تصمیم آمریکا گرفته شد
يکشنبه 6 خرداد 1397 - 22:28

عبدالملک حوثی رهبر انصارالله یمن شب گذشته اظهار داشت، هر گونه عقب‌نشینی بنا به دلایل واقع‌گرایانه و عاقلانه به منزله پایان جنگ نیست. اظهارات او اشاره به عقب‌نشینی انصارالله در درگیری‌های ساحل غربی استان حدیده است.

العالم - یمن 

عبدالملک حوثی، رهبر انصارالله یمن در سخنرانی خود اعلام کرد، عملیات ساحل غربی به تصمیم آمریکا گرفته شد و آنها بر این عملیات نظارت داشتند و مزدوران دولت منصور هادی (رئیس‌جمهوری مستعفی یمن) تنها سربازانی هستند که دستور آمریکا را اجرا می‌کنند.

رهبر انصارالله افزود: دشمن می‌تواند عملیاتی جدید در الحدیده راه بیندازد اما غیرممکن است نتیجه آن را تعیین کند. نقض‌ها در خط ساحلی قابل کنترل و تبدیل به تهدیدی برای متجاوزان است.

رهبر انصارالله اعضای این گروه را به همبستگی و اطمینان نسبت به نتیجه عملیات در الحدیده فراخواند و گفت:‌ این مهمترین نقطه برای شکست دادن تاکتیک دشمن است. مساله مهم در این درگیری همبستگی مردم در شهرستان‌ها و تقویت ارتش با قبایل آزاد به همراه ساکنان استان حدیده است.

وی همچنین رویارویی با دشمن در ساحل غربی را در سطح رسانه‌ای و بسیج مردمی خواستار شد.

حوثی خاطرنشان کرد، هرگز نگران ادامه تحمل مسؤولیت جذب و فعال سازی نیروهای طرفدار حوثی‌ها و پیوستن اعضای قبایل به این درگیری‌ها نیست.

وی نسبت به کوتاهی و تردید و نگرانی هشدار داد و گفت: اگر به مسؤولیت‌مان عمل کنیم در این درگیری پیروز می‌شویم.

رهبر انصارالله یمن تاکید کرد: بعد از وقایع سال ۲۰۰۱ یمن شماره سه اهدافی بود که آمریکا ترسیم کرد؛ آمریکایی که نمی‌خواهد سربازانش کشته شوند بلکه می‌خواهد مزدوران فدایی مجانی سربازانش شوند.

وی تصریح کرد: عجیب نیست دشمنانی چون عربستان و آمریکا در ماه رمضان نیز به ارتکاب جنایت‌هایشان ادامه دهند و هیچ حرمتی را نگه ندارند. عربستان و امارات میلیاردها دلار برای حمایت از فعالیت‌های تکفری‌ها در برخی استان‌ها هزینه کرده‌اند تا ملت یمن را بکشند. کسانی که درگیری در ساحل غربی را اداره می‌کنند سربازان عربستانی و اماراتی مرتبط با اتاق عملیات اسرائیل، آمریکا و انگلیس هستند.

این سخنرانی در پی پیشروی مزدوران وابسته به منصور هادی با حمایت هوایی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان در ساحل غربی استان حدیده انجام گرفت که گفته شده در ۴۰ کیلومتری شهر حدیده مرکز استان قرار دارند. همچنین منابع وابسته به دولت مستعفی مدعی‌اند، این نیروها تنها در ۲۰ کیلومتری بندر استراتژیک حدیده هستند و نزدیک است آن را به دست بگیرند.

پربیننده ترین خبرها