لاوروف: حل و فصل همه مشکلات شبه جزیره با مذاکرات 2 جانبه دشوار است

لاوروف: حل و فصل همه مشکلات شبه جزیره با مذاکرات 2 جانبه دشوار است
چهارشنبه 23 خرداد 1397 - 14:59

وزیر خارجه روسیه ضمن اشاره به دیدار روز گذشته سران آمریکا و کره شمالی و توافق‌های صورت گرفته میان آنان گفت که برای صلح و ثبات در سراسر منطقه شبه جزیره کره نیاز به همکاری همه طرفین حاضر در مذاکرات 6جانبه وجود دارد.

العالم - اروپا

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه گفت که اعلام آمریکا برای تعلیق رزمایش‌های نظامی در شبه جزیره کره قدم صحیحی برای کمک به حل و فصل امور در این منطقه است. 

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، لاوروف افزود خلع سلاح اتمی کره شمالی در زمان طولانی انجام‌پذیر است و اظهار امیدواری کرد که کره شمالی صبر کافی برای انجام آن داشته باشد. 

وزیر خارجه روسیه درباره دیدار «دونالد ترامپ» رئیس جمهورآمریکا و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی گفت که «بدون شک، با وجود اهمیت حل مسایل میان آمریکا و کره شمالی که شامل مراحل خلع سلاح اتمی شبه جزیره و ضمانت امنیتی می‌شود، واضح است که این مشکلات به سختی در یک قالب دوجانبه حل خواهند شد».

لاوروف افزود، تمام طرفین که در مذاکرات ۶جانبه کره شمالی پیش از این حضور داشتند ذکر کردند که فرآیند تغییرات باید به ایجاد صلح، امنیت و ثبات درتمام منطقه شمال شرق آسیا منجر شود. 

روز سه‌شنبه (دیروز) کیم و ترامپ دیدار موفقیت‌آمیزی داشتند و کره شمالی متعهد به خلع سلاح اتمی و آمریکا متعهد به ضمانت امنیتی برای کره شمالی شد. 

پربیننده ترین خبرها