ابراز نگرانی سازمان ملل درباره احتمال تلفات غیرنظامیان در حملات ائتلاف سعودی به «الحدیده»

ابراز نگرانی سازمان ملل درباره احتمال تلفات غیرنظامیان در حملات ائتلاف سعودی به «الحدیده»
دوشنبه 28 خرداد 1397 - 13:08

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل امروز دوشنبه به شدت درباره احتمال تلفات بسیار زیاد غیرنظامیان ناشی از حملات ائتلاف عربستان سعودی و امارات متحده عربی به «الحدیده» یمن ابراز نگرانی کرد.

العالم _ یمن

در حالی که حملات ائتلاف متجاوز سعودی- اماراتی برای تسلط بر بندر «الحدیده» یمن راه به جایی نبرده، یک مقام ارشد حقوق بشری سازمان ملل درباره احتمال تعداد بالای تلفات غیرنظامیان یمنی ناشی از این حملات هشدار داد.

براساس گزارش رویترز، در ادامه تجاوزات ائتلاف عربستان سعودی و امارات متحده عربی به یمن که حالا با جدیدترین عملیات آنها با نام «پیروزی طلایی» در جریان است، کمسیر عالی حقوق بشر سازمان ملل درباره این عملیات اظهارنظر کرد.

«زید رعد الحسین» امروز دوشنبه به شدت درباره احتمال «تلفات بسیار زیاد غیرنظامیان یمنی» بر اثر حملات اخیر ائتلاف سعودی و اماراتی ابراز نگرانی کرده است.

حمله ائتلاف عربستان و امارات به ساحل غربی یمن از اوایل دهه سوم اردیبهشت ماه آغاز شده و با آنکه چند عملیات تاکنون آغاز کرده‌اند، هنوز موفق به اشغال الحدیده نشده‌اند. جدیدترین عملیات با نام «پیروزی طلایی» چهارشنبه ۲۳ خرداد (۱۳ ژوئن) آغاز شد و هدف آن اشغال فرودگاه الحدیده در جنوب شهر بود، اما نیروهای وابسته به ائتلاف بسختی شکست خوردند و در سه منطقه در جنوب الحدیده محاصره شدند و دهها کشته و زخمی دادند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها