واکنش عراقی ها به حمله آمریکا ادامه دارد؛

گردان های «حزب‌الله» عراق: پاسخ آمریکا را می‌دهیم/ ائتلاف الفتح: بغداد از الحشد حمایت کند

گردان های «حزب‌الله» عراق: پاسخ آمریکا را می‌دهیم/ ائتلاف الفتح: بغداد از الحشد حمایت کند
سه شنبه 29 خرداد 1397 - 14:13

ائتلاف الفتح و گردانهای حزب‌الله عراق در بیانیه‌هایی جداگانه ضمن محکوم کردن حمله به نیروهای «الحشد الشعبی» در نزدیکی مرز سوریه، تاکید کردند که نمی‌توان از این مسئله بسادگی گذشت.

العالم _ عراق

ائتلاف «الفتح» به ریاست «هادی العامری» طی بیانیه‌ای، هدف قرار گرفتن نیروهای «الحشد الشعبی» در نزدیکی مرزهای مشترک عراقی - سوری را محکوم کرد و خواستار حمایت دولت از این نیروها شد.

«احمد الاسدی» سخنگوی ائتلاف الفتح طی بیانیه‌ای اعلام کرد: ما به شدت حمله به یکی از مقرهای ثابت رزمندگان قهرمان را که مامور مقابله با تروریسم در نزدیکی مرزهای عراق و سوریه هستند، محکوم می‌کنیم. ما یقین داریم که هدف قرار دادن این گروه، به نفع استراتژی‌های تروریستی و اهداف تکفیری آنها در عراق و منطقه است.

وی در ادامه از دولت خواست تا تدابیر لازم برای حمایت از مبارزان حاضر در طول مرزهای مشترک عراق و سوریه اتخاذ کند. زیرا نیروهایی که در حال مبارزه با تروریسم تکفیری در عراق و سوریه هستند، در واقع در حال مقابله با دشمن تندرویی است که کرامت، حاکمیت و وحدت اراضی عراقی - سوری را نشانه گرفته‌ است.

در پایان این بیانیه، ائتلاف الفتح  بار دیگر هدف قرار گرفتن گروه‌های مقاومت در نزدیکی مرزهای عراق و سوریه را محکوم و اعلام کرد: معتقدیم این حملات نمی‌تواند هیچ آسیبی به پروژه ملی و اهداف والا و رسالت مقدس مقاومت در مهار تروریسم و پیروزی بر آن و تقویت پایه‌های صلح و ثبات در عراق وارد آورد.

از سوی دیگر، گردان‌های حزب‌الله عراق نیز طی بیانیه‌ای که در پایگاه خبری شبکه «المیادین» منتشر شد، اعلام کرد: جنایت هدف قرار دادن مقرهای مقاومت، موجب از سرگیری مقابله با رژیم صهیونیستی و پروژه آمریکایی خواهد شد. ما با حملات آمریکایی - صهیونیستی به مقر الحشد الشعبی غافلگیر نشدیم زیرا دلیل حضور ما در نوار مرزی، تعقیب عناصر داعش است. تامین مرزها و نابودی داعش؛ آمریکا و رژیم صهیونیستی و مزدوران منطقه‌ای آنها را برآشفته است...آنها به دنبال ابقای داعش و همپیمانان این گروه تروریستی هستند و می‌خواهند که مانند خنجری مسموم در پیکره اسلام باقی بمانند. آنها داعش را بهانه‌ای برای حضور در پایگاه‌های مختلف احداث شده در منطقه به ویژه در نزدیکی مرزهای عراق و سوریه کرده‌اند.

در ادامه این بیانیه آمده است که گردانهای حزب‌الله عراق؛ لحظه‌ای در مقابله با رژیم صهیونیستی و طرح آمریکا تردید نکرده و نخواهد کرد. ترامپ احمق و نتانیاهو سبک‌مغز به خوبی می‌دانند که شهدای دیروز چه کسانی بودند و از چه فرهنگ و عقیده و تاریخی هستند. ما جنایت هدف قرار گرفتن این شهداء را رها نخواهیم کرد و تا چند روز دیگر می‌فهمیم که چه کسانی دقیقا این جنایت را مرتبک شده‌اند و پس از مشخص شدن دقیق هویت مجرمان، موضعی متناسب با میزان جنایت صورت گرفته، اتخاذ خواهیم کرد.

هیأت «الحشد الشعبی» عراق، دوشنبه (دیروز 18 ژوئن) اعلام کردکه «در ساعت ۲۲ یکشنبه، یک جنگنده آمریکایی مقر لشکر ۴۵ و ۴۶ الحشد الشعبی در مرز سوریه را با راکت هدف قرار داده است که در پی آن ۲۲ نفر از رزمندگان الحشد شهید و ۱۲ نفر دیگر زخمی شدند.»

الحشد الشعبی تاکید کرد که نیروهای الحشد الشعبی از پایان عملیات آزادسازی مرزهای عراقی تاکنون با پرچم عملیات مشترک عراق در نوار مرزی مستقرند و اکنون در پی این هدف قرار گرفتن نیروهای الحشد، کمیته‌ای فوق العاده برای پیگیری این مساله تشکیل شده است و نتایج آن تقدیم فرمانده کل نیروهای مسلح عراق می‌شود. حاکمیت عراق خط قرمز است و حفظ تمامیت اراضی و منع ورود تروریست‌ها به داخل اراضی عراق جزو وظایف ماست.

اما ارتش عراق در بیانیه‌ای پس از انتشار این اخبار طی بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای الحشد یا هیچ یک از نیروهای عراقی مامور تامین امنیت مرزهای عراق هدف حمله هوایی قرار نگرفته است و حمله صورت گرفته در داخل اراضی سوری بوده است.

پیش از این جنبش «النجباء» عراق، از طرح جدید آمریکا برای دور کردن نیروهای «الحشد الشعبی» از مرزهای عراق با سوریه خبر داده و اعلام کرده بود که هدف از این اقدام وارد کردن مجدد تروریست‌ها به عراق است.

 

پربیننده ترین خبرها