دیدار 4 ساعت هیأت آمریکایی با نتانیاهو/ معامله قرن در مقدمه رایزنی‌ها

دیدار 4 ساعت هیأت آمریکایی با نتانیاهو/ معامله قرن در مقدمه رایزنی‌ها
شنبه 2 تير 1397 - 12:18

نمایندگان دولت آمریکا که با هدف اجرایی کردن هر چه زودتر «معامله قرن» وارد منطقه شده‌اند، پس از ورود به تل‌آویو دیداری چهار ساعته با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی داشتند.

العالم _ آمریکا

«جرد کوشنر» مشاور و داماد دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و «جیسون گرینبلت» فرستاده ویژه ترامپ در خاورمیانه که سه‌شنبه هفته گذشته برای رایزنی درباره «معامله قرن» وارد منطقه شده‌اند، جمعه (دیروز) با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم در تل‌آویو دیدار کردند.

کوشنر و گرینبلت پیش از ورود به تل‌آویو به اردن، عربستان، مصر و قطر رفتند و برای صحبت درباره معامله قرن با سران این کشورها دیدار کردند؛ طرحی که فلسطینی‌ها بارها تأکید کرده‌اند در رستای تسویه مسأله فلسطین است.

شبکه الجزیره در این باره گزارش داد، نشست دیدار تیم آمریکایی با نتانیاهو مانند همیشه بدون هیچ بیانیه رسمی پایان یافت.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» نیز در این باره نوشت، دیدار نتانیاهو با هیأت آمریکایی چهار ساعت طول کشید و در آن درباره طرح صلح پیشنهادی آمریکا برای مسأله فلسطین معروف به معامله قرن و نوار غزه صحبت شد.

«هاآرتص» درباره مفاد معامله قرن اعلام کرد: در این طرح پیشنهاد داده می‌شود «ابودیس» به جای «قدس» به عنوان پایتخت دولت فلسطین باشد و در عوض آن «اسرائیل» از 3 منطقه در شمال و جنوب قدس عقب‌نشینی کند اما بخش قدیمی قدس تحت تسلطش باقی بماند.

این روزنامه افزود، واشنگتن، رژیم صهیونیستی را مجبور به عقب‌نشینی از شهرک‌های صهیونیست‌نشین حتی دورافتاده‌ترین آنها نخواهد کرد و هیچ راه‌حلی برای تجمع‌های شهرک‌نشین ارائه نخواهد شد؛ دره رود اردن نیز تحت کنترل تل‌آویو باقی خواهد ماند و دولت فلسطین عاری از سلاح می‌شود و حق داشتن ارتش یا سلاح سنگین را ندارد.

فارس

پربیننده ترین خبرها