تأکید سفیر ایران بر حمایت تهران از لبنان در مقابله توطئه‌ها

تأکید سفیر ایران بر حمایت تهران از لبنان در مقابله توطئه‌ها
يکشنبه 3 تير 1397 - 13:53

سفیر ایران در مراسم بزرگداشت شهادت «مصطفی چمران» در لبنان تأکید کرد تهران برای مقابله با توطئه‌ها، تا همیشه در کنار لبنان ایستاده است.

العالم _ لبنان

جنبش «امل» لبنان طی مراسمی سالروز شهادت دکتر «مصطفی چمران» (از موسسان این جنبش) را گرامی داشت، از جمله شرکت‌کنندگان در این مراسم «محمد فتحعلی» سفیر ایران در لبنان، «صدرالدین صدر» فرزند امام موسی صدر و نمایندگانی از جنبش‌های فلسطینی مانند حماس و جهاد اسلامی بودند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی لبنان «ان‌ای‌ای»، فتحعلی طی این مراسم گفت: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی به دست امام خمینی تاریخ جدیدی برای این امت آغاز شد و با آن نهضت مستضعفان آغاز شد، پیروزی سال 2000 (فرار صهیونیست‌ها از جنوب لبنان)، پیروزی الهی در سال 2006 (جنگ 33 روزه) و در هم کوبیدن تروریست‌های تکفیری در سال‌های اخیر، آغازی برای عصر پیروزی‌های ملت‌ها بود.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در سایه رهبری حکیمانه امام سید علی خامنه‌ای و دولت رئیس‌جمهور حسن روحانی، تا همیشه برای مقابله با توطئه‌ها علیه لبنان و امت اسلام در کنار این کشور باقی خواهد ماند.

فتحعلی در پایان گفت: به فضل فداکاری‌های رزمندگان مقاومت و در مقدمه‌ آنها شهید چمران و نیز به فضل فرماندهی دوراندیشانه «نبیه بری» (رئیس جنبش امل و رئیس پارلمان لبنان) و «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله ، مقاومت دستاوردهایی داشته و باید از آنها محافظت کرد.

مصطفی چمران در 31 خرداد 1360 در مسیر دهلاویه به سوسنگرد در حالیکه از مناطق عملیاتی بازدید می‌کرد بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید.

پربیننده ترین خبرها