احداث خط راه‌آهن میان فلسطین اشغالی و عربستان

احداث خط راه‌آهن میان فلسطین اشغالی و عربستان
يکشنبه 3 تير 1397 - 18:18

تلویزیون رژیم صهیونیستی از توافق نخست‌وزیر و وزیر حمل و نقل این رژیم برای آغاز فوری خط راه‌آهنی خبر داد که فلسطین اشغالی را به عربستان وصل می‌کند.

 

العالم _ عربستان سعودی

تلویزیون رژیم صهیونیستی طی گزارشی اعلام کرد «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر و «یسرائیل کاتس» وزیر حمل و نقل و اطلاعات رژیم صهیونیستی برای آغاز ساخت فوری راه‌آهن میان فلسطین اشغالی و عربستان توافق کردند.

در این گزارش آمده است، خط ارتباطی مذکور مانند یک مسیر ارتباطی تجاری (کریدور) میان فلسطین اشغالی و کشورهای حاشیه خلیج فارس بویژه عربستان عمل می‌کند. این خط راه‌آهن از «جنین» در بالاترین نقطه شمالی کرانه باختری و گذرگاه مرزی اردن عبور می‌کند و از آنجا به سمت عربستان می‌رود.

کانال 10 رژیم صهیونیستی هدف از احداث خط را‌ه‌آهن مذکور را آنچه «تقویت ارتباط با کشورهای میانه‌رو منطقه و مقابله باخطر ایرانی» نامید، اعلام و سپس تأکید کرد دولت آمریکا در پشت پرده این طرح است .

در ادامه این گزارش آمده است خط راه‌اهن مذکور در ارتباط اروپا با کشورهای حاشیه خلیج فارس سهیم خواهد بود و نیاز به عبور از کانال سوئز و تنگه باب‌المندب را کاهش می‌دهد و پیش‌بینی می‌شود حجم تبادل تجاری از طریق آن در سال 2030 به 250 میلیارد دلار برسد.

فارس

پربیننده ترین خبرها