خبرنگار العالم گزارش داد؛

آزادسازی ریف السویداء توسط ارتش سوریه

آزادسازی ریف السویداء توسط ارتش سوریه
يکشنبه 3 تير 1397 - 19:09

محور ارتباطی ریف سویدای غربی و درعای شرقی شاهد پیشروی سریع نیروهای ارتش سوریه است .

العالمسوریه

به گزارش خبرنگار العالم؛ پیشروی نظامی در این منطقه درعا به خاطر سختی دسترسی به آنجا و گسترش دره ها  کار ساده ای نیست .

ارتش و هم پیمانانش روستاهای المدوره، الشومره ، العلالی و الشیاحات در دورترین نقطه ریف السویدا واقع در شمال غرب را آزاد کرده و خودروهای ارتش نیز از سوی شرق به  محور تل مغیر و قوس ابوجبل محل حضور تروریست های داعش تا جنوب شرق دمشق پیشروی کردند.

"هیثم حسون " سرهنگ بازنشسته ارتش سوریه گفت: این اقدام برای جدایی السویدا از درعا  و جدایی ریف شرقی درعا از ریف جنوبی  و جنوب شرقی  و هم چنین برقراری امنیت در گذرگاه های نیروهای مسلح به  سمت غرب و قطع راههای ارتباطی گروه های تروریستی مسلح میان ریف شمالی درعا و ریف جنوبی است.

جدایی منطقه اللجاه ریف درعا از عمق استراتژیک خود ، ضربه سختی به تروریست ها بود و انان را وادار کرد تا مهلتی برای مذاکره و ورود به سازش بخواهند .

"احمد منیر" مشاور وزارت آشتی سوریه نیز گفت اللجاه جدا شد و ارتش بر آن و دیگر مناطق تسلط یافت و شرایط میدانی گروه های مسلح را به تسلیم واداشت.

جدا سازی اللجاه در دوره بعد به تغییرات میدانی منجر می شود زیرا این منطقه انبار اصلی افراد مسلح آموزش دیده در اردوگاه های اردنی با نظارت دستگاه های اطلاعاتی بین المللی بود  به گونه ای که پس از نفوذ به منطقه اللجاه از این نقطه به مناطق جنوب سوریه اعزام می شدند.

آزادسازی این منطقه می تواند علاوه بر ریف دمشق ، به نظارت بر راه های منتهی به التنف در استان های جنوب  منجر شود که دستاورد  میدانی مهمی است که به نگرانی  کشورهای هم پیمان مخالف  منجر می شود.

217

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها