ترامپ بر اخراج مهاجران غیر قانونی از امریکا تاکید کرد

ترامپ بر اخراج مهاجران غیر قانونی از امریکا تاکید کرد
يکشنبه 3 تير 1397 - 22:10

رئیس جمهوری آمریکا در پیامی توئیتری بر لزوم اخراج فوری مهاجران غیر قانونی بدون دخالت دستگاه قضایی تاکید کرد.

العالم _ آمریکا

دونالد ترامپ نوشت: ' ما هرگز نمی توانیم اجازه دهیم مهاجران غیر قانونی به کشور ما هجوم آورند. هنگامی که یک مهاجر غیر قانونی وارد کشور می شود، باید هر چه زودتر بدون هیچگونه دخالت دستگاه قضایی و تشکیل پرونده در دادگاه، وی را اخراج کرد و به کشوری که از آنجا آمده است، باز گرداند.'

دولت ترامپ با سیاست «بدون ارفاق» تصمیم گرفته با همه مهاجران غیرقانونی بدون استثنا برخورد قضایی کند و در نتیجه این سیاست، کودکان تا زمانی که تکلیف والدینشان مشخص نشود از آنان جدا می شوند.

آمار وزارت امنیت داخلی آمریکا نشان می دهد که ماموران مرزی این کشور طی 6 هفته گذشته نزدیک به 2هزار کودک را از والدین مهاجرشان جدا کرده و با نگهداری در اردوگاه های جداگانه، به پدر و مادر آنها فشار وارد می کند.

مقام های کاخ سفید در حالی از این سیاست به عنوان مانعی برای مهاجرت غیرقانونی دفاع می کنند که ترامپ برای فرار از انتقادها، دمکرات ها را مقصر این وضعیت می داند.

دمکرات ها معتقدند که دولت ترامپ از کودکان مهاجران به عنوان گروگان هایی برای تحمیل سیاست های مهاجرتی خود و تصویب قانون جدید که شامل دیوار مرزی با مکزیک نیز می شود، استفاده می کند.

مساله مهاجرت بارها منجر به تعطیلی دولت آمریکا به سبب گروکشی های سیاسی و عدم توافق احزاب بر سر طرح بودجه سالیانه شده است.

بر اساس این گزارش، تا مشخص شدن تکلیف طرح مهاجرتی آمریکا، کودکان قربانی سیاست سرکوبی هستند که از آوریل (فروردین) همزمان با مطرح شدن طرح «سیاست بدون ارفاق» در ایالات متحده آغاز شده است. 

ایرنا

پربیننده ترین خبرها