پیشروی ارتش سوریه و هم پیمانانش در ریف درعای شرقی  

پیشروی ارتش سوریه و هم پیمانانش در ریف درعای شرقی  
يکشنبه 3 تير 1397 - 23:21

ارتش سوریه و هم پیمانانش پس از بازپس گیری دو روستای البستان و الشومریه، تا منطقه بصرالحریر در ریف درعای شرقی واقع در جنوب سوریه پیشروی کردند.

العالم- سوریه

این در حالی است که روسیه از پیوستن افراد مسلح موسوم به الجیش الحر در ده منطقه جنوب سوریه به ارتش سوریه خبر داد.

ارتش هم چنین در منطقه اللجاه میان دو استان درعا و السویداء ، با تروریست ها وارد  درگیری های شدیدی شد که به کشته شدن دستکم ده تروریست منجر شد.

این عملیات نظامی بزرگ برای بازپس گیری این منطقه استراتژیک با پوشش هوایی روسیه انجام می شود به گونه ای که جنگنده های روسیه از زمان موافقت با برقراری آتش بس در این منطقه برای اولین بار دست به حمله می زنند.

دیده بان حقوق بشر نیز گفت جنگنده های روسیه بیش  از 25 بار به بصرالحریر حمله کرده اند.

مداخله نظامی روسیه در این حمله به تضعیف نیروهای مسلح منجر خواهد شد و این بمباران و درگیری ها هم اکنون در مرزهای اداری میان دو استان درعا و السویداء متمرکز است.

نیروهای سوریه هم چنین درصدد جدایی  ریف شرقی در شمال و جنوب هستند تا عملیاتشان آسان تر شده و فشار بر روی گروه های مخالف افزایش یابد و پیشروی آنان نیز با سرعت بیشتری انجام شود.

آمریکا نیز همزمان با مشارکت جنگنده های روسیه در این درگیری ، دیگر از الجیش الحر حمایت نمی کند و به گروه های مسلح سوریه گفته هیچ ضرورتی ندارد آنان توقع داشته باشند که در مقابله با حمله ارتش سوریه از حمایت نظامی واشنگتن بهره مند باشند.

217

پربیننده ترین خبرها