هشدار مقام سابق اماراتی درخصوص بحران اقتصادی دبی

هشدار مقام سابق اماراتی درخصوص بحران اقتصادی دبی
سه شنبه 26 تير 1397 - 11:24

«ضاحی خلفان» معاون پیشین رئیس پلیس امارات متحده عربی روز دوشنبه در چند توییت نسبت به بحران اقتصادی در امارت نشین دبی هشدار داد.

العالم _ آسیا

ضاحی خلفان در توییتی نوشت: تجارت ما در دبی باید دغدغه نخست ما باشد؛ زیراکه تجارت در دبی قطار واقعی توسعه و پیشرفت است.

وی در توییتی دیگر در خصوص مشکلاتی که بازرگانان در دبی با آن مواجه هستند؛ نوشت: ایجاد موانع در برابر تجار یا بی توجهی به مشکلات آن ها، اشتباه بزرگی است و برخی از مسئولان نسبت به این موضوع باید هوشیار باشند.

معاون پیشین رئیس پلیس امارات متحده عربی در ادامه نوشته است: تا زمانی که تاجران ما مورد حمایت ویژه ای قرار گیرند، اقتصاد ما قوی و پایدار می ماند.

وی همچنین در خصوص تغییرات ساختاری که برخی از شرکت های بزرگ امارات متحده عربی با آن مواجه شدند گفت: امیدوارم شرکت های بزرگ خانوادگی در دبی انسجام خود را حفظ کنند و به شرکت های کوچکتر تقسیم نشوند.

طی روزهای گذشته نگرانی از اوضاع اقتصادی در دبی افزایش یافته است.

پیش تر یک کارشناس اقتصادی ساکن دبی در مقاله ای با عنوان «اقتصاد دبی مانند تکه یخی در صحرا ذوب می شود» در پایگاه تحلیلی «مدرن دیپلماسی»، به چالش های پیش روی اقتصادی این امارت نشین پرداخت و اقتصاد دبی را درحال فروپاشی ارزیابی کرد.

این کارشناس اقتصادی با اشاره با اینکه شاخص بورس دبی از آغاز سال جاری میلادی به دلیل بحران شرکت «برج های کاپیتال» و نیز ضعف در بازار مسکن 15 درصد سقوط کرده نوشت: مسکن و مستغلات دبی که هر متر آن 626 دلار فروخته می شد اکنون به 163 دلار برای هر متر رسیده است.

وی نوشت: برای نخستین بار در 35 سال گذشته می توانید مغازه های خالی در بازار طلای دبی مشاهده کنید این در حالی است که پیشتر سخت می شد مغازه ای برای اجاره یا خرید در بازار پیدا کرد.

این کارشناس در پایان تاکید می کند که در مرکز تجاری «المرکز العربی» ، «سان ست مال» و «الغریر» مغازه هایی وجود دارد که تمام هفته بسته است. همچنین 18 هتل که برخی از آن ها از هتل های مشهور دبی هستندماه گذشته درهایش بسته شده است.

پایگاه خبری «تایم اوت دبی» نیز در گزارشی روز دوشنبه اعلام کرد که یکی از رستوران های بزرگ زنجیره ای در شهر جمیرا درهایش را به سوی مشتریان خود بسته است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها