توافق چین و امارات درباره ارتقای سطح روابط دوجانبه

توافق چین و امارات درباره ارتقای سطح روابط دوجانبه
شنبه 30 تير 1397 - 17:26

چین و امارات در بیانیه مشترکی که به مناسبت سفر رئیس‌جمهور چین به امارات صادر شد، بر ارتقای سطح روابط دوجانبه و شراکت راهبردی فراگیر تأکید کردند.

العالم _ آسیا

چین و امارات امروز شنبه در بیانیه‌ای به مناسبت سفر «شی جین پینگ» رئیس‌جمهور چین به امارات بر عزم دو کشور برای افزایش هماهنگی و تقویت همکاری با هدف دستیابی به شراکت راهبردی و سرمایه‌گذاری پایدار تأکید کردند.

دو کشور در زمینه سیاسی، حمایت از یکدیگر در مسائل مربوط به حاکمیت ملی، استقلال و تمامیت ارضی و امنیت و نیز عدم مداخله در امور داخلی طرف مقابل را مورد تأکید قرار دادند.

ابوظبی و پکن همچنین در زمینه اقتصادی، علمی و فرهنگی، نفت و گاز و نظامی به توافقاتی رسیدند.

شبکه اسکای‌نیوز گزارش داد که رئیس‌جمهور چین در جریان سفر خود به ابوظبی و دیدار با «محمد بن زاید» مسائل مختلف اقتصادی، سیاسی و نظامی را بررسی کرد و دو طرف ۱۳ توافقنامه و سند همکاری در زمینه‌های مختلف امضا کردند.

چین و امارات همچنین بر مخالفت با تمامی اشکال تروریسم که تهدیدی برای صلح و امنیت جهانی است، تأکید کردند.

مخالفت امارات با تروریسم در حالی است که حمایت‌های این کشور از تروریسم به خصوص در سوریه تا کنون باعث کشته، زخمی شدن و آوارگی هزاران نفر از مردم این کشور شده است و علاوه بر آن امارات دومین عضو بزرگ ائتلاف عربی علیه یمن به رهبری عربستان سعودی است که در چند سال گذشته فجایع زیادی را برای مردم یمن به دنبال داشته است.

فارس

پربیننده ترین خبرها