ادعای وزارت دفاع آمریکا:

600 تروریست از 40 کشور در بازداشت کردهای سوریه هستند

600 تروریست از 40 کشور در بازداشت کردهای سوریه هستند
شنبه 30 تير 1397 - 20:35

پنتاگون مدعی شد که نیروهای کُرد دموکراتیک سوریه، 600 تروریست خارجی را که از 40 کشور به سوریه آمده‌اند، در بازداشت خود دارند.

العالم _ سوریه

«شان رابرتسون» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گفته است که نیروهای کُرد دموکراتیک سوریه، تاکنون 600 تروریست خارجی را بازداشت کرده‌اند که از 40 کشور مختلف دنیا خود را برای پیوستن به گروه‌های تروریستی، به سوریه رسانده‌اند.

به گزارش سی ان ان، سخنگوی پنتاگون همچنین گفته است که طبق اطلاعات آمریکا، 400 تبعه‌ی سوری نیز در بازداشت نیروهای کرد هستند.

بنا بر این گزارش، یک فرمانده آمریکایی پیش از این مدعی شده بود که از میان تروریست‌های بازداشت شده، 40 تن از روسیه و دهها تن دیگر از آلمان و فرانسه هستند.

حضور هزاران تروریست‌ خارجی در سوریه پس از آغاز بحران در سال 2011، به بحرانی دیگر برای جامعه جهانی به ویژه کشورهای حامی تروریست‌ها تبدیل شده است.

«جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا پیش از این گفته بود که کشورهایی که اتباعشان در سوریه حضور دارند باید مسئولیت آن‌ها را بر عهده بگیرند.

بسیاری از کشورها، بیم آن را دارند که با پایان کامل بحران سوریه، بحران دیگری را با بازگشت تروریست‌ها، در شهرهای خود شاهد باشند.

فارس

پربیننده ترین خبرها