آسوشیتدپرس:

کاخ سفید با طرح پوتین برای برگزاری همه پرسی در اوکراین مخالفت کرد

کاخ سفید با طرح پوتین برای برگزاری همه پرسی در اوکراین مخالفت کرد
شنبه 30 تير 1397 - 20:56

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که واشنگتن با ایده رئیس جمهور روسیه برای برگزاری همه پرسی در شرق اوکراین مخالفت کرده است.

العالم _ آمریکا

کاخ سفید با طرح «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه برای برگزاری یک همه پرسی در شرق اوکراین مخالفت کرد.

 به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس» «آناتولی آنتانوف» سفیر روسیه در آمریکا گفته بود که سران دو کشور در نشست اخیر خود در فنلاند از احتمال برگزاری یک همه پرسی در شرق اوکراین خبر داده بودند اما سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا این ایده را رد کرد.

 «گرت مارکوس» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا روز گذشته گفت که توافق‌های بین روسیه و دولت اوکراین برای خاتمه درگیری در منطقه «دونباس» شامل هیچ گزینه‌ای نیست و برگزاری هرگونه همه پرسی  «وجاهت قانونی» ندارد.

این درحالی است که وزارت دفاع آمریکا از تصویب کمک نظامی 200 میلیون دلاری به ارتش اوکراین خبر داده  و به این ترتیب، ارزش‌ کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین از سال 2014 و آغاز درگیری‌ها در شرق این کشور تاکنون به بیش از یک میلیارد دلار می‌رسد.

ناآرامی‌ها در شرق اوکراین پس از سقوط دولت «ویکتور یانوکوویچ» در این کشور در سال 2014 میلادی هر روز شدت بیشتری گرفته است.

دولت جدید در کی‌یف که از حمایت غرب برخوردار است نیز با توسل به زور سعی در سرکوب اعتراض‌ها در این منطقه دارد. پس از شدت گرفتن ناآرامی‌ها در آن سال، آمریکا و کشورهای اروپایی روسیه را به دامن زدن به این ناآرامی‌ها متهم کردند، اما کرملین این اتهام‌ها را رد کرده است .

تاکنون چندین تحریم علیه روسیه بابت وضعیت اوکراین وضع شده و همین مسئله یکی از عوامل اصلی در تیرگی روابط میان روسیه و غرب به ویژه آمریکا است. درگیری‌های شرق اوکراین نیز تاکنون هزاران کشته و زخمی برجا گذاشته است.

فارس

پربیننده ترین خبرها