سفیر روسیه در دوحه:

مذاکرات در مورد فروش اس – 400 به قطر همچنان ادامه دارد

مذاکرات در مورد فروش اس – 400 به قطر همچنان ادامه دارد
شنبه 30 تير 1397 - 23:23

سفیر فدارسیون روسیه در دوحه اعلام کرد: گفت وگوها در مورد فروش سامانه دفاع موشکی اس – 400 به قطر همچنان ادامه دارد.

العالم _ آسیا

'نور محمد خولوف ' در گفت و گو با پایگاه خبری 'راشا تودی' اظهار داشت: اگر چه مذاکرات در مورد فروش سامانه مذکور به قطر پیشرفت خاصی نکرده است اما دو کشور همچنان به دنبال اجرایی شدن این قرارداد، هستند .

این سخنان در حالی است که چندی پیش برخی منابع خبری منطقه اعلام کردند که با فشار آمریکا، قطر از خرید این سامانه موشکی عقب نشینی کرده است.

خولوف افزود: روسیه در مورد فروش مسلسل های کلاشینکف، نارنجک انداز و موشک های ضد تانک قراردادهایی نیز با قطر امضا کرده است.

وی با اشاره به سفر رسمی ماه مارس (اسفند/ فروردین) گذشته امیر قطر و دو بار سفر او در جریان بازی های جام جهانی 2018 به روسیه گفت که دولت و مردم قطر منتظر سفر ولادیمیر پوتین به این کشور در آینده نزدیک هستند.

خولوف در خصوص احتمال مخالفت امارات و عربستان با فروش سامانه اس – 400 به قطر گفت: اگر چه باید ملاحظات هر یک از کشورهای منطقه از جمله این دو کشور را مد نظر قرار داد اما فروش این سامانه موضوعی مربوط به روسیه و قطر است و مسکو منافع خود را بهتر از هر کسی تشخیص می دهد.

گفتنی است؛ ماه گذشته نشریه فرانسوی 'لوموند' فاش کرد که 'سلمان بن عبدالعزیز' پادشاه عربستان در نامه ای به 'امائول مکرون' رییس جمهوری فرانسه از او خواسته بود مانع فروش سامانه اس – 400 به قطر شود در غیر این صورت به دوحه حمله نظامی خواهد کرد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها