آمریکا یک مدرسه را در سوریه به زندانی مخوف تبدیل کرد

آمریکا یک مدرسه را در سوریه به زندانی مخوف تبدیل کرد
يکشنبه 31 تير 1397 - 02:20

خبرگزاری آناتولی ترکیه شنبه شب به نقل از منابعی که آن را آگاه خواند، گزارش داد که نیروهای آمریکایی در شهر رقه در شرق سوریه ساختمان یک مدرسه را به یک زندان بزرگ مخوف تبدیل کرده اند.

العالم-سوریه

این منابع که خواست نامشان فاش نشود در ادامه اعلام کرد: این زندان در ساختمان یک مدرسه قدیمی در میانه شهرک 'عین عیسی' در شمال رقه احداث و به یک زندان بزرگ تبدیل شد که هزاران تن در آن محبوس هستند.

آناتولی در ادامه آورد: تمامی کارمندان این زندان از زندانبان گرفته تا مراقبان، بازرسان و مدیران، آمریکایی هستند و به صورت کاملا مخفیانه کار می کنند و تقریبا روزانه چندین بازداشتی به این زندان منتقل می شوند.

این منابع مدعی شدند، تمامی بازداشت شدگان این زندان را اعضای خارجی گروهک تروریستی داعش و رهبران بلندپایه این گروهک تشکیل می دهند.

نیروهای آمریکایی این زندان را که حدود 30 هزار متر مربع مساحت دارد، با دوربین های مدار بسته کنترل می کنند.

این منابع خبر دادند که خوابگاه زندانیان در زیر زمین قرار دارد درحالی که در بخش هم کف آن یک اتاق کوچک هست که برای زندان انفرادی مورد استفاده قرار می گیرد.

مخفی ماندن این زندان مخوف برای فعالان سیاسی، سوالاتی را برای فعالان مطرح کرده است، مبنی بر این که زندانیان هم اکنون در بازداشت واشنگتن قرار دارند یا تنها مهمانانی نزد آمریکایی ها هستند که از آنها برای ماموریت های آینده واشنگتن مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

شهر رقه مرکز خودخوانده گروهک تروریستی داعش که از سال 2013 این شهر را اشغال کردند، در کنترل نیروهای دمکراتیک کرد سوریه قرار دارد که از حمایت های گسترده واشنگتن برخوردار هستند.

این نیروها 17 اکتبر 2017 (25 مهرماه 96) پس از عقب راندن تروریست های داعشی از رقه، کنترل آن را به دست گرفتند.

 

پربیننده ترین خبرها