نامه مشاط به روسای جمهور فرانسه و چین

نامه مشاط به روسای جمهور فرانسه و چین
يکشنبه 31 تير 1397 - 09:09

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در چارچوب روابط دوجانبه با کشورها، به روسای جمهور فرانسه و چین نامه نوشت.

العالم _ یمن

«مهدی مشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن روز گذشته «کریستین تیستو» سفیر فرانسه در یمن را به حضور پذیرفت.

مشاط در دیدار با سفیر فرانسه، نامه‌ای خطاب به «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری این کشور تقدیم وی کرد که در آن ابراز امیدواری کرده است سفارت فرانسه در صنعا بازگشایی شود.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در این نامه گفته است: «کشورهای عضو ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی به تجاوز و درگیری‌های نظامی ادامه می‌‌دهد و تمامی طرح‌ها، فراخوان‌ها به صلح و تحرکات اخیر سازمان ملل متحد، که «مارتین گریفیتس» فرستاده ویژه این سازمان آن را رهبری می‌کند، رد می‌کند.

مشاط در این نامه، نسبت به مداخله فرانسه و رئیس‌جمهوری آن «برای پایان دادن به این تجاوز» ابراز امیدواری کرده و خواستار آن شده است که «فرانسه به نقش سیاسی مهم و بارز خود در برقراری صلح اقدام کند».

وی همچنین بر «آمادگی برای حمایت و تسهیل هر گونه تلاش‌های فرانسه، که بتواند از روند سیاسی و مذاکراتی برای تسویه فراگیر و عادلانه حمایت کند»، تأکید کرد.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن همچنین در نامه خطاب به رئیس‌جمهوری چین، به «ماهیت تجاوز وحشیانه ائتلاف سعودی- اماراتی به یمن» اشاره و ابراز امیدواری کرد که «چین به نقش سیاسی مهم و پیشرو خود در حمایت از تلاش‌ها برای برقراری صلح در یمن و منطقه و نیز تلاش‌ها برای پایان دادن به این تجاوز و شکستن محاصره، عمل کند».

پنجشنبه گذشته نیز مهدی مشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن با ارسال نامه‌ای به «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه، اعلام کرد که «جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن بدون هیچ مجوز قانونی صورت گرفته است و با قوانین منشور سازمان ملل مغایرت دارد».

پربیننده ترین خبرها