مقامات کاخ سفید خواستار بازنگری ترامپ در اظهاراتش درباره روسیه شدند

مقامات کاخ سفید خواستار بازنگری ترامپ در اظهاراتش درباره روسیه شدند
يکشنبه 31 تير 1397 - 15:07

پس از اظهارات جنجالی رئیس جمهور امریکا در کنفرانس خبری هلسینکی که با انتقادات زیادی از سوی محافل داخلی آمریکایی روبرو شده است، مشاوران و دستیاران ارشد ترامپ سعی کردند تا وی را متقاعد کنند در اظهاراتش درباره روسیه بازنگری کند.

العالم - آمریکا

خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرده است که مشاوران و دستیاران دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پس از اظهارات جنجالی و انتقادآمیز وی در کنفرانس خبری با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در هلسینکی، تلاش کرده‌اند تا وی را متقاعد کنند تا در اظهاراتش درباره روسیه بازنگری کند.

بر اساس این گزارش، ترامپ در کنفرانس خبری هلسینکی نه تنها حاضر نشد از مسکو به خاطر دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انتقاد کند بلکه جامعه اطلاعاتی آمریکا را نیز به خاطر متهم کردن روسیه زیر سئوال برده است.

این گزارش افزود: جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید و مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا در نشستی با ترامپ با وی درباره لزوم اصلاح اظهاراتش درباره روسیه صحبت کرده‌اند. آنها همچنین پیام هایی از سوی مایک پامپئو وزیر خارجه و جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا را به ترامپ منتقل کرده اند که از اظهارات وی درباره مسکو انتقاداتی داشته‌اند.

ترامپ گفته است که هیچ دلیلی وجود ندارد که معتقد باشیم روسیه عامل اصلی دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است.

ترامپ در کنفرانس خبری پس از دیدار با پوتین گفت: "من اعتماد زیادی به جامعه اطلاعاتی آمریکا دارم ولی به شما می گویم که پوتین امروز به طور کاملا قاطعانه ای هرگونه دخالت در انتخابات ریاست جمهوری را رد کرده است.

این اظهارات دقیقا مغایر با اجماع نظر جامعه اطلاعاتی و مقام های ارشد اطلاعاتی آمریکایی درباره روسیه بوده است. این اظهارات با انتقاد شدید مقام های ارشد جمهوریخواه و دموکرات روبرو شده است.

پل رایان رئیس کنگره در این باره گفت: هیچ ابهامی وجود ندارد که روسیه در انتخابات دخالت کرده و به تلاش های خود برای لطمه زدن به دموکراسی ادامه می دهد. رئیس جمهور آمریکا باید به این مساله احترام بگذارد که روسیه متحد ما نیست. هیچ گونه برابری اخلاقی بین آمریکا و روسیه وجود ندارد.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها