خبرنگار العالم گزارش داد؛

چرا اسراییل کلاه سفیدها را فراری داد؟

يکشنبه 31 تير 1397 - 18:02

ارتش صهیونیستی حدود هشتصد عنصر به اصطلاح کلاه سفیدها و خانواده هایشان را از جنوب سوریه به شکل زمینی به اردن فراری داد.

العالمسوریه

به گزارش خبرنگار العالم؛این ارتش اعلام کرد که این اقدام به درخواست آمریکا و کشورهای اروپایی انجام شده است و این پس از افشا شدن ماموریت آنان و پایان آن در سوریه بوده است.

ارتش صهیونیستی گزارش داد که این انتقال شبانه و به طور سری انجام شده است.

افیخای ادرعی سخنگوی ارتش صهیونیستی گفت که اشخاص مزبور در انگلستان، آلمان و کانادا پذیرش خواهند شد.

حکومت اردن اعلام کرد که به عبور هشتصد عنصر کلاه سفید ها که از سوریه آمده اند از طریق اردن برای اسکان در کشور های غربی مجوز داده است.   

این حکومت ادعا کرد که ورود این عناصر به اردن پس از تعهد کتبی لازم الاجرای انگلستان، آلمان و کانادا درباره اسکان مجدد آنان در مدت محدود به علت اینکه زندگی شان در معرض خطر قرار دارد، بوده است.

حکومت اردن تصریح کرد که این عناصر در مدت عبور از اردن در منطقه ای مشخص و بسته خواهند ماند و سه کشور غربی متعهد شدند که سقف این مدت 3 ماه باشد.       

فراری دادن این عناصر پس از افشای ارتباطشان با گروههای تروریستی در سوریه و نقش آنان در زمینه تحریف واقعیت انجام شده است.

گزارش های موجود حاکیست که کشورهای غربی امکان بقا یا خروج آنان از سوریه را پس از آنکه مشخص شد دیگر حضورشان بی فایده است، بررسی کرده اند.     

تشکل موسوم به کلاه سفیدها سال 2013 توسط انگلستان، آمریکا و غرب در ترکیه تاسیس شد که به علت آنکه حوزه فعالیتشان در اماکن استقرار گروههای تروریستی بود، سوالهای زیادی درباره آن و فعالیتهای به اصطلاح انسان دوستانه اش مطرح شد خصوصا که افرادش وابسته به این گروهها بودند و در برخی ویدیوها دارای تیربار بوده و در کنار آنان می جنگیدند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها