دیدار وزیر خارجه فرانسه با رئیس‌جمهور تونس

دیدار وزیر خارجه فرانسه با رئیس‌جمهور تونس
دوشنبه 1 مرداد 1397 - 14:22

وزیر خارجه فرانسه که به تونس سفر کرده است در کاخ قرطاج با رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد.

العالم _ تونس

«ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه روز یکشنبه (دیروز) در کاخ قرطاج با «الباجی قائد السبسی» رئیس‌جمهور تونس دیدار و درباره همکاری مشترک، تحولات لیبی و تلاش‌های صورت گرفته برای دستیابی به راهکار سیاسی در این کشور گفت‌وگو کرد.

در بیانیه صادره از دفتر ریاست‌جمهوری تونس آمده است که السبسی در این دیدار، روابط دوستانه بین فرانسه و تونس را ستود و بر تمایل کشورش برای حمایت از اصلاحات مهم سیاسی و پشت سر گذاشتن موانع اقتصادی تأکید کرد.

لودریان نیز پایبندی کشورش به ایستادگی در کنار تونس از طریق تقویت همکاری مشترک و تلاش برای جلب حمایت بین‌المللی از تونس در محافل منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد تأکید قرار داد.

بنابر گزارش خبرگزاری آناتولی، وزیر خارجه فرانسه گفت که اکتبر آینده نیز برای پیگیری همکاری‌های مشترک و اجرای نقشه راه در زمینه‌های مختلف به تونس سفر می‌کند.

لودریان روز یکشنبه (دیروز) وارد تونس شد و با تعدادی از وزرای این کشور دیدار کرد و امروز دوشنبه نیز قرار است به لیبی سفر کند.

گروه‌های لیبی در ماه می گذشته تحت نظارت «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در پاریس نشستی را تشکیل و طی آن درباره برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی لیبی در روز ۱۰ دسامبر آینده توافق کردند.

پربیننده ترین خبرها