در پیام‌هایی جداگانه؛

ظریف به همتای لبنانی و دبیرکل حزب‌الله تبریک گفت

ظریف به همتای لبنانی و دبیرکل حزب‌الله تبریک گفت
سه شنبه 23 مرداد 1397 - 15:21

وزیر امور خارجه ایران در پیام‌هایی جداگانه به همتای لبنانی و دبیرکل حزب الله، دوازدهمین سالروز پیروزی مقاومت در جنگ ۳۳ روزه را تبریک گفت.

العالم _ ایران / سیاسی

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پیام‌هایی جداگانه به «جبران باسیل» همتای لبنانی و «سید حسن‌ نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان دوازدهمین سالروز پیروزی غرورآفرین مقاومت در جنگ ۳۳ روزه را به دولت و ملت لبنان تبریک گفت.

 امروز دوازدهمین سالگرد جنگ 33 روزه لبنان است.

در درگیری‌هایی که در دوازدهم ژوئیه ۲۰۰۶ تا 14 آگوست (1385) بین حزب‌الله لبنان و نظامیان صهیونیست در جنوب لبنان روی داد، رزمندگان حزب‌الله با منفجر کردن یک تانک مرکاوای دشمن صهیونیستی موفق شدند هفت تن از نظامیان صهیونیست را از پا در آورند و دو تن دیگر را اسیر کنند.

صهیونیست‌ها که از موفقیت حزب‌الله لبنان در این عملیات به شدت به خشم آمدند، سعی کردند با حملات کور هوایی این عملیات را تلافی کنند.  بلافاصله بعد از عملیات حزب‌الله لبنان که «الوعد الصادق» نام گرفت، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی حملات گسترده‌ای به مناطق وسیعی از لبنان از جمله روستاهای «کفرشوبا» و «مزارع شبعا» آغاز کردند.

همچنین حملات شدید توپخانه‌ای صهیونیست‌ها مناطق جنوبی لبنان را تحت تاثیر قرار داد و جنگی آغاز شد که ۳۳ روز طول کشید و در نهایت با موفقیت و پیروزی مقاومت به پایان رسید.

 

پربیننده ترین خبرها