"چشم انسانیت" در بازداشت سعودی ها

سه شنبه 23 مرداد 1397 - 22:11

با انتشار نوار ويدئوی جدید از "بثينه"، دختر شش ساله یمنی که لقب «چشم انسانیت» به او داده اند، وی بار دیگر توجه رسانه ها و افکار عمومی را به خود جلب کرد.

العالم - یمن

با انتشار نوار ويدئوی جدید از "بثينه" - عین الانسانیه، دختر شش ساله یمنی که لقب «چشم انسانیت» به او داده اند، وی بار دیگر توجه رسانه ها و افکار عمومی را به خود جلب کرد.

عربستان سعودی حدود یک سال پیش به قصه او پایان داد یا این گونه تصور می شود.

بثینه الریمی تنها فرد در میان خانواده اش بود که از حمله جنگنده های متجاوز سعودی جان به دربرد.

در این حمله که 25 اوت 2017 در صنعاء روی داد، پدر، مادر ، 5 برادرش و داییش کشته شدند.

بثینه الریمی در ویدئوی جدیدی که منتشر شده است، خطاب به مقامات سعودی و در واکنش به بازداشت خود و خانواده عمویش در ریاض از سوی سعودی ها می گوید: چه وقت می توانید مردم را به بندگی بگیرید، درحالیکه مادران شما، شما را آزاده به دنیا آورده اند".

با اینکه آنچه برای بثینه اتفاق افتاد، برای بسیاری از خانواده های یمنی در جریان جنگ این کشور اتفاق افتاده است، اما موضوع این دختربچه یمنی، جنجالی گسترده را در سطح جهان به پا کرد، زیرا تصویری از وی منتشر شده که چشمانش متورم است و تلاش می کند با دست چشمان ورم کرده اش را باز نگه دارد تا بتواند اطرافیانش را در یکی از بیمارستان های صنعا ببیند.

حرکت این دختر بچه یمنی که در شبکه های اجتماعی با هشتگ، بثینه، چشم انسانیت منتشر شده است،از سوی بسیاری از ستاره ها و ورزشکاران و شخصیت های کشورهای مختلف به نشانه اعلام همبستگی با این دختر یمنی و در پیامی برای حمایت از صلح و غیرنظامیان تقلید شده است.

پربیننده ترین خبرها